شمشیر مسئولان بر روی مرغداران

شمشیر مسئولان بر روی مرغداران
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان بابیان اینکه دولت هیچ خدماتی به مرغداران نمیدهد، گفت: سویا و ذرت برای خوراک طیور با ارز دولتی وارد میشود اما باید 80 درصد آن را از واسطه ها و دلالان در بازار خریداری کرد.
محمدحسین زمانی، با اشاره به وضعیت نابسامان قیمت گذاری مرغ، اظهار داشت: در 4 سال گذشته ۵ هزار واحد از مرغداریهای کشور به علت ضرر و زیان ورشکسته و از چرخه تولید خارج شدند.
وی بابیان اینکه فریادهای ما برای رسیدگی به وضعیت مرغداران به جایی نرسید و هیچکس متأسفانه دردی از دردهای مرغداران دوا نکرد ادامه داد: سویا و ذرت برای خوراک طیور با ارز دولتی وارد میشود اما باید 80 درصد آن را از واسطه ها و دلالان در بازار خریداری کرد.
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان افزود: قیمت واقعی سویای وارداتی باید باقیمت 2300 تا 2400 تومان به دست مرغدار برسد اما مرغداران این خوراک را باقیمتی حدود 4000 تومان از دلالان خریداری میکنند. این دلالان از کجا توانستند نهاده های موردنیاز مرغداران را تهیه کنند و چه کسی به آنها این نهاده ها را فروخته است؟
زمانی تصریح کرد: چند روز است که مرغ به قیمت واقعی خود رسیده اما فرماندار، استاندار و اداره تعزیرات ما را گرفته که چرا قیمت را افزایش داده اید؟ رسانه ها نیز فقط از پرواز مرغ میگویند اما از ما نمیپرسند که چرا مرغ پرواز کرد؟
وی ادامه داد: مرغ پرواز نکرد، مدیران آن را پرواز دادند. مسئولانی که مرتبط با این موضوع هستند آن را پرواز داند چراکه اگر دان مرغ را بهصورت دولتی به ما بفروشند و همه دان موردنیاز مرغداری را به او بدهند پروازی در کار نخواهد بود.
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان ادامه داد: در این 4 سال به نمایندگان مجلس، وزیر جهاد و هرجایی که مربوط به حوزه کاری مرغداران میشد مراجعه کردیم اما هیچ کاری برای مرغداران انجام نشد. در 4 سال گذشته گاهی پیش میآمد که تولید خودمان را در هر کیلو تا ۲۵۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده عرضه میکردیم و هیچوقت مسئولین نیامدند مشکلات ما را به صورت کارشناسی شده بررسی و برطرف کنند.
زمانی بابیان اینکه مسئولان جرئت به خرج بدهند و به مردم بگویند چه بلایی بر سر مرغداران آمده و همه آن چیزی که قبلا به مرغداران میدادند را چگونه و با چه استدلالی قطع کردند، گفت: در حال حاضر مرغداران همه لوازم موردنیاز خود را به صورت آزاد میخرند و دولت حمایتهای پیشین خود از مرغداران را به شدت کاهش داده
است.
وی با تأکید بر اینکه دولت 4 سال ارز را تغییر داد و قیمت دان مرغ به بیش از سه برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: با تغییر یکباره ارز در سال
جاری، هزینه های تولید در 8 ماه گذشته نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر و برخی از اقلام نیز بیش از 6 برابر رشد قیمت داشتند و اینها بر قیمت تمام شده مرغ تأثیر مستقیم میگذارد.
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان بابیان اینکه نمیتوان باقیمتهای دستوری تولید مرغ را کنترل و یا افزایش داد، افزود: متأسفانه دولتی ها بجای حمایت فقط میگویند باید قیمتی که ما میگوییم بدهید. به جای اینکه به ما بگویند آنالیز قیمت تمام شده خود را ارائه دهید فقط میگویند مجاز به فروش باقیمتی که ما اعلام میکنیم هستید.
زمانی تصریح کرد: مرغداران در سه سال گذشته همه دارایی خود را ازدست داده و امروز که پس از چند سال ضرر و زیان مرغ به قیمت واقعی خود برگشته میگویند مرغ گران شده؛ مرغ گران نشده بلکه در حال حاضر به قیمت واقعی خود رسیده است.
وی ادامه داد: کسانی که سبب کاهش ارزش پول ملی کشور به یک سوم قیمت سال گذشته شدند باید پاسخگو باشند نه مرغدارانی که باقیمت روز همه لوازم خود را تهیه میکنند.
عده ای میخواهند با واردات مرغ جیب خود و بچه هایشان را پر کنند
رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان بابیان اینکه مرغ تنها خوراک پروتئینی ارزان برای مردم است، گفت: امروز مرغ باقیمت واقعی خود عرضه میشود و افراد ضعیف جامعه فقط میتوانند برای تأمین بخشی از نیاز پروتئینی خود آن را تهیه کنند اما عده ای میخواهند تولید آن را در داخل نابود کرده تا بتوانند از راه واردات مرغ جیب های خود و بچه های خود را پر کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان به جای عمل به سخنان مقام معظم رهبری و حمایت از تولید هرروز بر سر تولید میزنند و در جهت اهداف دلالان در حال فروپاشی و از بین بردن آن هستند.
زمانی در خصوص قیمت تمام شده مرغ گفت: آنالیز نهایی قیمت مرغ را باید کسی که کارشناس هست و به صورت عملی در کار حضور دارد ارائه دهد. مسئولان دولتی روبروی مرغدار ایستاده، شمشیر میکشند و میگویند قیمت مرغ باید نرخی باشد که ما میگویم؛ با این روش تولید مرغ در کشور به زودی نابود میشود.

منبع:فرهنگ جنوب
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com