شرکت پشتیبانی امور دام در وزارت بازرگانی موضوعیت ندارد

شرکت پشتیبانی امور دام در وزارت بازرگانی موضوعیت ندارد
مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه با ادغام وزارت صنایع در بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام در این وزارتخانه موضوعیتی ندارد، گفت: این شرکت نباید از بدنه وزارت جهاد کشاورزی جدا می شدریال زیرا زیر مجموعه متولیان تولید بود و باید در صورت واگذاری هم در اختیار تولیدکنندگان قرار می گرفت. 
سعید سلطانی در گفتگو با مهر در خصوص بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی در جریان ادغام وزارت صنایع در بازرگانی گفت: این شرکت نباید از بدنه وزارت جهاد کشاورزی جدا می شد، زیرا زیر مجموعه متولیان تولید بود و باید در صورت واگذاری هم در اختیار تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار می گرفت. 
وی اظهار کرد: با توجه به ادغام وزارت صنایع در بازرگانی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و امور مربوط به دام باید برعهده وزارت جهاد کشاورزی باشد تا بتواند از تولید محصولات کشاورزی و دامی حمایت کند. 
مدیرعامل اتحادیه دامداران افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی در ۳ ماهه ابتدای سال ۸۹ این شرکت در لیست واگذاریهای دولت در سازمان خصوصی سازی قرارگرفت اما پس از مدتی به صورت ناگهانی به وزارت بازرگانی انتقال یافت و مخالفت مجلس و بخش خصوصی با این امراثر بخش نبود. 
سلطانی در مورد وضعیت این شرکت گفت: شرکت پشتیبانی امور دام خریدهای تضمینی و مصوبه های دولت را پیگیری می کند؛ به همین جهت بدهی های سنگینی دارد اما بدهی های این شرکت مربوط به کارهای بازرگانی نیست بلکه اگر از حالت دولتی خارج شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد از حالت زیان ده خارج می شود. 
وی بابیان اینکه پس از ادغام وزارت صنایع در بازرگانی، وجود شرکت پشتیبانی امور دام در وزارت بازرگانی معنایی ندارد، تصریح کرد: این شرکت انبارها و کشتارگاه های متعددی دارد و می تواند بخش زیادی از نیازهای بخش تولید کشور را پوشش دهد. 
به گزارش مهر، شرکت پشتیبانی امور دام سال گذشته از وزارت جهاد کشاورزی منفک و به وزارت بازرگانی ملحق شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com