شروع تولید جوجه یکروزه بومی در مازندران

شروع تولید جوجه یکروزه بومی در مازندران
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از پایان ساخت کارخانه جوجه کشی و آغاز تولید جوجه یکروزه بومی در مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران خبر داد.
حسین نگهدار اظهار کرد: مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی مازندران در سال 1365 فعالیت خود را با اهداف ارتقاء کیفی و مطالعه و شناخت صفات اقتصادی مرغ بومی، توسعه و تکثیر جوجه های یکروزه اصلاح نژادی و ترویج آن بین روستائیان آغاز کرد.
او با اشاره به لزوم تامین جوجه های یک روزه مورد نیاز و استهلاک ساختمان قدیمی جوجه کشی در این مرکز، به بازسازی و نوسازی سالن جوجه کشی اشاره و تصریح کرد: در این راستا، عملیات نصب سوله در سالنی به مساحت 552 مترمربع در سال 90 انجام گرفت و در اول شهریور ماه امسال با تخریب ساختمان قدیمی، احداث ساختمان جدید آغاز و با صرف اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در حال حاضر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، در شرف بهره برداری کامل است.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وی با بیان اینکه تعدادی از دستگاه های جوجه کشی این مرکز نیز بهسازی و دوباره نصب شدند، افزود: در تاریخ 24 دی ماه امسال تعداد پنج هزار عدد تخم مرغ نطفه دار به صورت آزمایشی در داخل دستگاه قرار گرفت تا بدین ترتیب تولید جوجه یکروزه بومی در این مرکز با یک وقفه پنج ماهه آغاز شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com