شرایط اختصاص ارز مرجع به گوشت، گندم و خوراک دام

شرایط اختصاص ارز مرجع به گوشت، گندم و خوراک دام
مدیرکل تأمین و توزیع وزارت صنعت سهم شش کالای اساسی از تخصیص ارز مرجع و مبادله ای را تشریح کرد.
علی‌اکبر پورکاوه در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان کالاهای اساسی ارز مرجع می‌گیرند و یا اگر ارز مبادله دریافت می‌کنند تحت چه شرایطی است،اظهار داشت: برنج و گوشت از جمله کالاهایی هستند که ارز مرجع آنها قبل از سال 92 متوقف شده است و در خصوص این دو کالا ما امکانی فراهم کرده‌ایم تا برای تکالیف دولتی و ذخایر استراتژیک ارز مرجع تخصیص پیدا کند اما برای سایر درخواست‌ها ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شود.
وی افزود: اگر بخش خصوصی برنج و گوشت را با همکاری بخش بازرگانی دولتی و یا پشتیبانی امور دام وارد کند در این شرایط هم ارز مرجع دریافت می‌کنند.
مدیر کل تأمین و توزیع وزارت صنعت گفت: گندم، نهاده‌های دامی، روغن و شکر ارز مرجع دریافت می‌کنند و اگر بخش خصوصی ارز مبادله‌ای بخواهد می‌تواند دریافت کند اما به بخش خصوصی ارز مرجع در شرایطی داده می‌شود که کالای وارداتی را تحویل دولت بدهد.
وی افزود: ارز مرجع نهاده‌های دامی و گندم صرفاً مرجع است، اما ارز مرجع شکر و روغن زیر نظر وزارت صنعت است و اگر کالای وارداتی به وزارت صنعت تحویل داده نشود باید ارز مبادله‌ای دریافت کنند. در خصوص برنج و گوشت نیز ارز مرجع نیز فقط به تکالیف دولتی و ذخایر استراتژیک داده می‌شود اما بخش خصوصی باید ارز مبادله‌ای دریافت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com