شترمرغ از سهمیه نهاده های دامی بی نصیب ماند

شترمرغ از سهمیه نهاده های دامی بی نصیب ماند
رئیس هیات مدیره شرکت های پرورش شترمرغ کل کشور با اشاره به تولید 50 تن گوشت شترمرغ در کشور گفت: در سهمیه بندی نهاده ها، به این پرنده سهمیه ای تعلق نگرفته است و ما درتامین نهاده ها با مشکل روبرو هستیم.
پرویز نیایش افزود: ما همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در دولت جدید بحث سهمیه شترمرغ حل شود.
وی ادامه داد: سیاست مملکت ما در زمینه دام داری مشخص نیست و از تولید حمایتی نمی شود و تا زمانی که حمایت از تولید و تولید کننده نباشد به موفقیت نمی رسیم.
نیامنش همچنین با اشاره به فعلیت 600 واحد مرکز پرورش شترمرغ در کشور افزود: از این تعداد تنها حدود 85 واحد دارای مجوز پرورش هستند.
وی با بیان این مطلب که 3 گونه شترمرغ در دنیا زندگی می‌کنند  ادامه داد: یکی از این گونه ها شترمرغ گردن قرمز است که در آمریکا زندگی می کند و در کشورها قابل پرورش نیست دو گونه دیگری که در ایران زندگی می کنند و گونه های گردن سیاه و گردن آبی اند که با هم امیخته شده و نسل مقاوم را تشکیل داده اند.
نیامنش با اشاره به اینکه سال گذشته در کشور حدود 50 تن گوشت شترمرغ و 2000 قطعه جوجه این پرنده تولید شده است، تصریح کرد: پرورش شتر ارزش اقتصادی زیادی  دارد به عنوان مثال از یک گوساله یک ساله 250 کیلوگرمیف 120 کیلو گوشت با استخوان و 60  کیلو گوشت بی استخوان حاصل می شود و این درحالی است که حداقل 20 عدد از تخم های یک شترمرغ در سال تبدیل به جوجه می شود و از هر جوجه یک ساله این پرنده 60 کیلوگرم گوشت با استخوان و 40 کیلوگرم گوشت بی استخوان به دست می آید بنابراین تولید گوشت آن نسبت به یک گاو بسیار بیشتر است.
وی ادامه داد: متاسفانه مصرف گوشت شترمرغ میان مردم کشورمان رایج نیست و مردم تمایل زیادی به مصرف این گوشت ندارند و این درحالی است که هزینه پرورش شترمرغ نسبت به یک گاو بسیار پایین تر  است.
نیامنش افزود: علاوه بر این خیلی از اعضای بدن شترمرغ مثل تخم، پر و.. نیز بسیار ارزشمند و از ارزش اقتصادی زیادی برخوردار هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com