شتر مرغ گوشتی به کشور وارد می شود

شتر مرغ گوشتی به کشور وارد می شود

خبرگزاری موج - رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سراسری پرورش شتر مرغ گفت: به منظور جبران خلاء موجود در بازار، با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی از اردیبهشت ماه شتر مرغ گوشتی به کشور وارد خواهد شد.
پرویز نیامنش، در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار واحد پرورش شترمرغ در کشور وجود دارد که از این تعداد 60 واحد دارای مجوز و بقیه فاقد آن هستند.
وی قیمت گوشت شترمرغ در بازار فعلی را 14 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اتمام کشتار، به دلیل استقبال مناسب جامعه از گوشت شترمرغ و نبود شترمرغ کشتاری پیش بینی می شود، قیمت گوشت شترمرغ تا سقف 16-15 هزار تومان افزایش یابد.
وی خاطر نشان ساخت: اگرچه به دلیل کمبود منابع مالی، امکان تبلیغات گسترده در ارتباط با گوشت شترمرغ وجود نداشته است، اما استقبال عمومی از آن بسیار مناسب بود.
وی افزود: روغن شترمرغ ایرانی (که به روش بن ماری استخراج شده است)، به ازای هر کیلو 10 هزار تومان در بازار عرضه می شود، این در حالیست قیمت این محصول در شبکه های تبلیغاتی 85 هزار تومان اعلام و به فروش می رسد.
رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سراسری پرورش شتر مرغ خلاء فعلی موجود در بازار را روندی طبیعی دانست و گفت: تخم ریزی شترمرغ های مولد در نیمه اسفند آغاز شده و پس از آن کشتار تا مهر و شهریور ادامه می یابد.
وی در ارتباط با نحوه واردات شترمرغ گوشتی به منظور جبران خلاء بازار و نگرانی های موجود در ارتباط با واردات بی رویه تصریح کرد: در ارتباط با واردات شترمرغ، کارگروه تخصصی که در این زمینه تشکیل شده است تصمیم گیری خواهد کرد.
وی افزود: این کارگروه متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولتی و معاونین وزیر است و وزیر اسبق کشاورزی تمام اختیارات در ارتباط با شترمرغ را به کارگروه مذبور تفویض کرده است.
وی خاطر نشان ساخت: به طور قطع میزان واردات شترمرغ زنده تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بودو در صورت ورود مافیا به بحث واردات، ممکن است مشکلاتی بروز کند اما تلاش می کنیم، علاوه بر جبران خلاء بازار، کمتر دچار مازاد واردات شویم.
رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سراسری پرورش شترمرغ در ارتباط با کارایی کارگروه تخصصی شترمرغ اظهار داشت: اگر در بدو تاسیس اتحادیه دامداران و طیور کارگروه تخصصی مشابهی تشکیل می شد، به طور حتم مشکلات کنونی در این صنایع رخ نمی داد.
وی گفت: برای نخستین بار کارگروه تخصصی در بحث شترمرغ ایجاد شده که به مسایل مبتلا به این صنعت به طور جامع توجه کند.
 

 
کلمات کلیدی شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com