شبه‌دولتی‌ها واردات گوشت را در دست گرفته‌اند

شبه‌دولتی‌ها واردات گوشت را در دست گرفته‌اند
مدیرعامل تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه گوشت وارداتی کشور کاملا سالم است، گفت: شبه‌دولتی‌ها واردات گوشت را در دست گرفته‌اند.
محمد موسوی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: در دولت گذشته تولید به وسیله دلالها و مباشران و واسطه‌ها و رانت‌خواران و شبه دولتی‌ها تولید در معرض نابودی قرار گرفت.
مدیرعامل تولیدکنندگان فراورده‌های گوشتی افزود: دریافت کارت بازرگانی در دولتهای قبلی پنج ساله و کاغذبازی دریافت ایران کد و غیره وقت زیادی از واردکنندگان می‌گرفت.
موسوی تصریح کرد: به دلیل بی‌توجهی در دولت دهم و ارزیابی نسنجیده به وسیله افرادی که حتی نام تولید و نحوه تولید را نمی‌دانند مشکلاتی برای کارآفرینان و حتی مصرف‌کنندگان به وجود آورد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در جغرافیای نیمه‌خشک قرار دارد و چندین سال پیاپی خشکسالی داشتیم و از طرفی سرمایه‌گذاری در بخش تولید دام نشده ناچاراً مقدار 20 درصد از گوشت مورد مصرف در تولید را از کشوری که سازمان دامپزشکی مجوز ورود می‌دهد، وارد می‌شود.
موسوی با تاکید بر اینکه گوشت‌های وارداتی کاملا سالم است، گفت:بعد از مجوز کارشناسان دامپزشکی جهت نظارت بر بهداشت و رعایت موازین مربوطه و نماینده ذبح شرعی به کشور مربوطه اعزام و تمام مسائل مربوطه به بهداشت سلامت کامل ذبح به کشور حمل و حتی در بدو ورود به کشور نیز در آزمایشگاه سازمان مزبور که با مقررات بهداشت گوشت اروپا انجام می‌شود، صحت و سلامتی آن بررسی و اگر تمام فاکتورهای مربوطه را دارد، اجازه ترخیص گوشت می‌دهد.
موسوی افزود: بعد از اتمام مراحل و ورود مواد اولیه تولید مجدداً مواد اولیه در آزمایشگاهی که در خود کارخانه زیر نظر متخصصان اداره می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر سالم بود به خط تولید فرستاده پس از تولید نیز مجدداً تولیدات آزمایشی قرار می‌گیرد و پس از تأیید طی صورت جلسه تولیدات فرآورده‌های گوشتی به بازار عرضه می‌شود حتی بعد از پیمودن این همه هفت‌خوان رستم سازمان بهداشت، سازمان استاندارد از تولیدات در بازار نمونه‌برداری و به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد ارسال شود.
موسوی گفت: در تمام دنیا از پیشرفته‌ترین آنها از فست‌فودها استفاده می‌‌شوددر کشور ما بین 5.5 تا 6 کیلو مصرف فرآورده‌های گوشتی است.
وی گفت: سال 90 حدود 200 هزار تن و سال گذشته 160 هزارتن و امسال 120 هزار تن گوشت قرمز از کشورهای عمدتا برزیل، هندوستان، استرالیا و پاکستان وارد می‌شود که کاملا سالم هستند.
به گفته موسوی در زمینه گوشت صنعتی نیز کشور 20 درصد وابسته به واردات است که اگر دولت برنامه‌ کارشناسان اتحادیه فراورده‌های گوشتی را عمل کند تا 5 سال خودکفایی گوشت به دست تحصیل می‌شود.
وی گفت: اتحادیه فراورده‌های گوشتی کشور مجوز دانشگاه علمی کاربردی  را گرفته و در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته فرآورده‌های گوشتی دانشجو می‌پذیرد، تا رشته تولید فراورده‌های گوشتی را علمی تر کند

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com