شایعه پراکنی دلالان در بازار مرغ

شایعه پراکنی دلالان در بازار مرغ
با توجه به اینکه مسئولان استان اصفهان خبر از نظارت ویژه در ماه رمضان داده بودند اما در بیشتر موارد شاهد بودیم که نظارت بازرسان هم نتوانست از افزایش قیمت‌ها در بازار اصفهان جلوگیری کند.
به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران در ماه مبارک رمضان بنا بر ویژگی های این ماه، مردم و به خصوص روزه داران به سمت غذاهایی خواهند رفت که مقوی باشد و نیازهای بدن را به سرعت تامین می کند. از این رو در این ماه غذاهایی همچون آش، حلیم، شله زرد، حلوا، کباب، کله پاچه و زولبیا بامیه با استقبال خوبی روبرو می شوند.
دو هفته مانده به ماه مبارک رمضان بود که آمارهای رسمی حاکی از وقوع داستان تکراری گرانی‌ها داشت و البته همه حدس وگمان‌ها به واقعیت پیوست و قیمت محصولات به ویژه قیمت مواد غذایی بالا رفت.
در ماه رمضان هیچ افزایش قیمتی نداریم
رئیس مجمع امور صنفی اصفهان اما اعتقاد دارد که در کمیسیون نظارت مجمع امور صنفی با برگزاری جلسات متعدد با روسای اتحادیه‌ها به توافق رسیدیم که قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان افزایش نداشته باشد و با قیمت تعیین شده برای نوروز به فروش برسد.
عباسعلی بصیرت ادامه داد: بر این مبنا قیمت هرگونه شیرینی، آش و حلیم بادمجان همانند نوروز تعیین و از افزایش قیمت کله پاچه جلوگیری شد.
رییس مجمع امور صنفی اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه اجناس عرضه شده با 20 درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند.
مرغ همچنان در سربالایی
باید این نکته را یادآور شد که مرغ، رمضان و غیر رمضان نمی‌شناسد و هر وقت که غفلت حتی یک روزه مسئولان و مردم را ببیند، پرشی به فراسو پیدا می‌کند و در صورتی که جلویش را نگیریم کار به جایی می‌رسد که از سر سفره مردم پر می‌کشد و می‌رود، بلایی که این روزها سر شیر مصرفی مردم آمده و دیگر کمتر کسی آن را در سبد کالایش جا می‌دهد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان در این خصوص می‌گوید: قیمت نهاده‌های دامی در طول 10 روز اخیر در کمال ناباوری با افزایش بی سابقه روبرو شده و دلالان این کالا را با قیمت‌هایی گزاف به تولیدکنندگان مرغ می‌فروشند.
وی ادامه داد: برخی از دلالان با شایعه پراکنی و ایجاد تنش در بازار مرغ سعی در گران کردن این محصول دارند، تاکید کرد: برخی از دلالان با شایعه پراکنی و احتکار نهاده‌های دامی سبب افزایش قیمت‌ها شده‌اند و این وضعیت باعث کمبود نهاده‌های دامی، افزایش تقاضا و گرانی آن شده است.
پاکزاد با اشاره به اینکه سوء مدیریت در بخش کشاورزی و به خصوص صنعت و معدن را عامل اصلی تشدید مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: از زمانی که بیشتر اختیارات به دست وزارت صنعت و معدن و تجارت داده شده مشکلات شدیدتر شده است البته این موضوع باید قبل از ماه مبارک رمضان حل می‌شد تا مردم آرامشی را در این ماه احساس می‌کردند.
لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته در صورت افزایش قیمت در همه ماه‌ها، در ماه مبارک رمضان شاهد تعادل در قیمت‌ها بودیم اما در سال جاری در ماه رمضان شاهد افزایش بی‌‌سابقه قیمت‌ها تاکنون بوده‌ایم که این امر دلیلی بر عدم نظارت کافی مسئولان بوده است و باید امید داشت که مسئولان خود را برای رمضان سال آینده آماده کنند.

 
نظرات شما
  •  

    سوخته سراییی گفت : ۹۲/۰۵/۱۳

    بی تدبیری مسولین هر چند گاهی سراز ناکحااباد در میاوردکه در این اشفته بازار روزی یقه تولید کننده و روزی یقه دلالان به حراج گذاشته میشود این هست حربه انها یکی نیست گناه نابخشودنی را گردن بگیردایا این هست حمایت از تولید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com