شایعات قیمت نهاده دام را افزایش داد!

شایعات قیمت نهاده دام را افزایش داد!
در حال حاضر قیمت ذرت نسبت به هفته گذشته از کیلویی ۹۵۰ تومان به کیلویی ۱۱۰۰ تومان و قیمت سویا از کیلویی ۱۳۵۰ تومان به ۱۳۹۰ تومان رسیده است.
مدیرعامل پرکت پشتیبانی امور دام شایعات و اخبار غلط برخی از رسانه‌ها را عامل اصلی افزایش قیمت نهاده‌های دام دانست.
محمد مصیبیان شمالی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن تایید این خبر اظهار داشت: در حال حاضر قیمت ذرت نسبت به هفته گذشته از کیلویی ۹۵۰ تومان به کیلویی ۱۱۰۰ تومان و قیمت سویا از کیلویی ۱۳۵۰ تومان به ۱۳۹۰ تومان رسیده است و با توجه به اینکه امور بانکی و اجرایی مربوط به ترخیص نهاده‌ها به خوبی در حال انجام است و همچنین اینکه به فصل برداشت ذرت نزدیک می‌شود افزایش قیمت ذرت و سویا دلیل منطقی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه نیاز داخلی به نهاده  دامی 15 الی 18 هزار تن است، گفت: تاکنون در حدود 10 الی 15 هزار تن آن توسط بخش دولتی توزیع می‌شود که در هفته گذشته به خوبی انجام شده است.
شمالی با اشاره به اینکه در بازار رقابت کامل با افزایش عرضه قیمت کاهش می‌یابد تاکید کرد: متاسفانه بازار داخلی بازار رقابت کامل نیست و برخی با انتشار اخبار نادرست باعث افزایش قیمت نهاده‌های دامی شده‌اند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه قیمت ذرت در سال گذشته کیلویی ۷۱۰تومان بوده است افزود: به دلیل مشکلاتی که در تامین ارز برای ترخیص نهاده‌ها بوجود آمده بود، قیمت نهاده‌ها افزایش داشت اما با بر طرف شدن مشکلات قیمت نهاده‌های دامی در هفته گذشته کاهش داشت و به کیلویی ۹۰۰ تومان رسید اما دوباره از هفته گذشته شروع به افزایش مجدد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت دولتی نهاده‌ها تغییری نداشته است، افزود: در حقیقت توزیع و تامین نهاده طیور و دام نباید بر عهده بخش دولتی باشد و در سال ۹۱ و ۹۲ به دلیل افزایش تحریم‌ها بخش دولتی متولی این امر شده است.
شمالی ادامه داد: امید است که با همکاری بخش‌های مختلف با بخش خصوصی به زودی امر توزیع نهاده نیز بر بخش خصوصی واگذار شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com