شاهرود با کمبود مرغ مواجه است

شاهرود با کمبود مرغ مواجه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شاهرود گفت: شاهرود در چند روز اخیر با مشکل کمبود مرغ مواجه شده است که با تدابیر اندیشیده شده این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مهدی بندرآبادی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تنظیم بازار که در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان با حضور مسئولان شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و نیاز بیشتر مردم به یک‌سری اقلام مصرفی، خواستار نظارت و کنترل دقیق مسئولان بر نحوه دستیابی، توزیع، بهداشت و قیمت‌گذاری اقلام مصرفی مردم شد.
وی افزود: این اقلام مصرفی که شامل مواد پروتئینی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، آرد و نان، محصولات کشاورزی و دامی می‌شود، باید با کیفیت بالا و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم در تهیه آن دچار مشکل نشوند.
فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: شاهرود در تنظیم بازار مرغ و تامین مرغ گرم آغاز خوبی داشته است اما متاسفانه در چند روز اخیر با مشکل کمبود مرغ مواجه شدیم که این بیشتر به دلیل افزایش قیمت مرغ در تهران و شهرستان‌های همجوار بود.
بندرآبادی همچنین از نیروی انتظامی خواست تا خروجی‌های استان سمنان را برای جلوگیری از خروج مرغ بدون مجوز کنترل کند و اداره بازرگانی هم بازرسانی را برای نظارت و توقف حامل‌های مرغ بدون مجوز در هریک از این خروجی‌ها قرار دهد تا با همکاری نیروی انتظامی بلافاصله بعد از متوقف کردن خودرو تکلیف بار مشخص شود.
رئیس اداره بازرگانی شهرستان شاهرود نیز در این جلسه ضمن نگرانی از کمبود مرغ در چند روز اخیر در این شهرستان گفت: چنانچه این کمبود ادامه داشته باشد، ممکن است سوءاستفاده صورت گیرد.
جواد تولایی قیمت مرغ آماده مصرف در استان سمنان را 31 هزار و 500 ریال و مرغ زنده را 29 هزار و 500 ریال اعلام کرد.
وی همچنین ادامه داد: برای برآورده کردن نیاز مردم در مورد گوشت قرمز با قیمت مناسب، رایزنی‌هایی با بخش خصوصی به منظور حمل لاشه از سیستان و بلوچستان انجام شده است که در صورت موافقت، حمل لاشه از این استان آغاز می‌شود.
رئیس اداره بازرگانی شهرستان شاهرود افزود: در صورت رضایت و استقبال مردم از این گوشت، میزان ورود آن را به شاهرود افزایش می‌دهیم.
وی افزود: در مورد محصولات کشاورزی درصدد بر پایی بازارچه‌ای برای عرضه مستقیم این محصولات هستیم و در مورد گندم نیز ذخیره‌سازی کامل انجام شده است.
تولایی همچنین از برپایی نمایشگاه پاییزه خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت بازگشایی مدارس و از 20 شهریور ماه در شاهرود برپا می‌شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com