سیستان و بلوچستان آماده واردات دام و متحول کردن بازار گوشت کشور است

سیستان و بلوچستان آماده واردات دام و متحول کردن بازار گوشت کشور است
معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن 11 بازارچه مرزی و توانایی واردات دام آمادگی و نقش بسیار مهمی در تأمین گوشت قرمز کشور و متحول کردن بازار این ماده غذایی را دارد.
علی اصغر میرشکاری روز پنجشنبه به مناسبت 12 تیر سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: 11 بازارچه مرزی در سراسر مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد شده که شش بازارچه آن فعال است و مابقی نیز در حال طی مراحل قانونی برای فعال سازی است.
وی اضافه کرد: فرمانداران شهرستانهای مختلف استان نیز ایجاد 11 بازارچه دیگر را پیشنهاد داده اند که در حال انجام کارشناسی های لازم است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان قاچاق دام را یکی از خطرناکترین قاچاق ها توصیف کرد و گفت: از آنجایی که دام می تواند بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، تب برفکی و غیره را گسترش دهد چنانچه به صورت قاچاق وارد کشور شود می تواند خطرات زیادی برای مردم ایجاد کند.
وی اظهار داشت: این مسأله موجب شده تا مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی دقت بیشتری در کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق دام داشته باشند که خوشبختانه تاکنون موفقیتهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.
میرشکاری بیان کرد: با وجودی که این استان توانایی لازم برای واردات دام از طریق مبادی قانونی را دارد اما برخی افراد سودجو بدون در نظر گرفتن سلامت هموطنان صرفاً برای فرار از عوارض گمرکی و قرنطینه اقدام به قاچاق دام می کنند.
وی افزود: این در حالی است که هیچ محدودیتی برای واردات دام وجود ندارد؛ منتهی وارد کنندگان باید مقررات بهداشتی و گمرکی را رعایت کنند.
میرشکاری ادامه داد: بر اساس ضوابط قانونی دامهای وارداتی پس از ورود و طی دوره قرنطینه و دریافت گواهی سلامت از سوی دامپزشکی برای ذبح به کشتارگاههای داخل استان انتقال می یابند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار با بیان اینکه انتقال دام زنده از این استان به سایر نقاط کشور به سبب رعایت مسایل بهداشتی ممنوع است، گفت: ذبح دام در این استان سبب فعال شدن کشتارگاهها و ایجاد واحدهای مختلف جنبی مانند کارگاهها و کارخانه های بسته بندی، تهیه سوسیس و کالباس، سالامبور، کارخانه پودر خون، پودر استخوان، تولید ژله و غیره و در نتیجه ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت منطقه می شود.
وی، قاچاق را پدیده ای شوم برای نابودی اقتصاد هر کشور دانست و اظهار داشت: قاچاق کالا در مسیر رشد اقتصادی، فعال سازی تولید و مبارزه با تورم موضوعی مزاحم تلقی می شود و قاچاقچیان با اخلال در روند اقتصاد سالم و فرار از زیر بار پرداخت مالیات های دولت علاوه بر اینکه به تولید و اقتصاد کشور لطمه می زنند پیامدهای سوء اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی ایجاد می کنند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اضافه کرد: مسأله اقتصاد مقاومتی در شرایطی محقق می شود که اتکا به تولید ملی، فعال سازی نیروهای مولد و تقویت تولید داخلی به عنوان رکن اساسی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
میرشکاری تصریح کرد: قاچاق به طور کلی دارای پیامدهای سو اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است و می تواند در کاهش سطح اشتغال، تضعیف تولید کنندگان داخلی، لطمه زدن به واردکنندگان قانونی کالا، انباشت ثروت در دست برخی افراد سودجو و طبقاتی شدن جامعه نقش زیاد و تأثیر گذاری داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای استعمارگر معمولاً قاچاق را هدف قرار می دهند تا از این طریق راه نفوذ فرهنگی خود را هموار کنند و کشورهای در حال توسعه را تحت تأثیر خود قرار داده و فرهنگ مصرف گرایی را ترویج دهند و باعث بروز اثرات سوء بهداشتی بر سلامت جامعه شوند.
معاون استاندار گفت: سیستان و بلوچستان در چارچوب فرامین رهبر معظم انقلاب و قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکیل ستاد هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز به ریاست استاندار کارگروههای زیادی را برای مبارزه با قاچاق دام، سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی، مشروبات الکلی و هر نوع اقدام خلاف قانون و خارج از مجاری قانونی کشور انجام داده است.
وی تصریح کرد: در این زمینه موفقیتهای زیادی نیز به دست آمده که تشکیل چهار هزار و 56 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در سال گذشته نشان دهنده اراده قوی استان در مبارزه با این پدیده شوم است.
میرشکاری اضافه کرد: این آمار در مقایسه با 655 فقره پرونده تشکیل شده در سال 91 نشان از فعالیت مسؤولان و دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی گفت: بیشترین کالاهایی که به وسیله قاچاقچیان به طور غیر قانونی وارد و یا خارج می شود، احشام، مواد سوختی و فرآوردهای نفتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع سیگار و غیره است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دولت، تسهیلات قابل توجهی برای مرزنشینان قائل شده، اظهار داشت: تمامی مرزنشینان حتی افرادی که تمکین مالی زیادی ندارند می توانند با تشکیل تعاونی و یا به صورت انفرادی کالاهای مجاز را از طریق بازارچه های مرزی وارد و یا صادر کنند و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد.
وی افزود: این در حالی است که برای صادرات کالا هیچ عوارضی دریافت نمی شود و کشورهای همسایه نیز نیازمند تمامی تولیدات داخل ایران هستند.
او ادامه داد: دولت نیز با فروش قانونی مواد سوختی از طریق بازارچه های مرزی موافقت کرده که اقدامات لازم برای فعال شدن این بخش از صادرات نیز در حال اجراست و در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.
میرشکاری بیان کرد: این استان دارای دو مرز مجاز رسمی ˈمیلک و میرجاوهˈ است که ترانزیت رسمی نیز از این مبادی انجام می شود و تجار کشورهای همسایه نیز از این دو محور بخوبی استقبال می کنند.
وی افزود: مرز میلک تنها معبر اصلی و مجاز است که فقط صادرات کالا از آن انجام می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com