سیاست های آسیب زننده شرکت پشتیبانی امور دام به مرغداران / فیلم

سیاست های آسیب زننده شرکت پشتیبانی امور دام به مرغداران / فیلم

نحوه عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام کشور مدت هاست مورد انتقاد فعالان و تولیدکنندگان صنعت دام و طیور کشور می باشد. هجمه این انتقادات در ماه های اخیر با افزایش زیان تولیدکنندگان شدت یافته است تا جایی که وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود عملکرد این شرکت و شاید آرام ساختن موقت تولیدکنندگان اقدام به تغییر مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نمود. هر چند به نظر می رسد این تغییر در مدیریت، در روند عملکرد شرکت پشتیبانی تاثیری نداشته است.
مهندس اسدا... نژاد از کارشناسان و فعالان با سابقه صنعت مرغداری کشور در گفتگو با خبرنگار ITPNews، از دلایل افزایش نارضایتی تولیدکنندگان و نحوه عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام می گوید: مشکلاتی که اکنون دامن صنعت مرغداری کشور را گرقته است مربوط به صدور مجوزهای فله ای و بدون ارزیابی از وضعیت بازار این صنعت، در فاصله سال های 85 تا 90 می باشد.
وی ادامه داد: دولت با صدور بی برنامه این مجوزها ظرفیت تولید در سطح کشور را تا 20 درصد افزایش داد و مرغداران را به قربانگاهی برد که از آن بی خبر بودند.
اسدا... نژاد با اشاره به میزان سرانه مصرف و حجم تولید در کشور اظهار داشت: هم اکنون سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور حدود 24 کیلوگرم می باشد که با توجه تولید 2 میلیون 200 تن مرغ در کشور، صنعت مرغداری با انباشت تولید مواجه شده است.
وی بیان داشت: با این انباشت تولید، تنها دو راه حل برای تنظیم بازار وجود دارد؛ اول افزایش صادرات و دیگری جمع آوری و ذخیره مازاد مرغ تولیدی، که وظیفه خرید و ذخیره مازاد تولید با تصمیم دولت به شرکت پشتیبانی امور دام کشور واگذار شد.
حسن نژاد ادامه داد: شرکت پشتیباتی بر اساس این وظیفه باید در شرایط خاص ورود پیدا کرده و مرغ های مازاد را از تولیدکنندگان خریداری نماید که تا اینحا همه چیز درست به نظر می رسد اما آنچه محل اختلاف است اقدام پشتیباتی به خرید مرغ با قیمت کف بازار می باشد که در صورت وجود مابه التفاوت سود آن به جیب مرغدار نمی رود.
این کارشناس ورود ذخیره پشتیبانی به بازار در زمان های نامناسب را از دلایل دیگر نارضایتی تولیدکنندگان دانست و گفت: شرکت پشتیبانی معمولا در ایام خاص که مرغداران انتظار دارند قیمت ها منطقی شود ذخیره خود را وارد بازار کرده و شوک ناشی از این اقدام سبب کاهش شدید قیمت و زیان بیشتر مرغدارن می شود.


مشاهده فیلم :
{tor_mjvideo}poster=photos/itpvp/pic/movies/mosahebe-namayesgah-e01.jpg src=photos/itpvp/movies/ITPNews_mosahebe-asadollahnejad-namayeshgah-94.flv{/tor_mjvideo}

وی ادامه داد: از اقدامات نادرست دیگر شرکت پشتیبانی، فروش چکی و  مدت دار گوشت مرغهایی است  که تاریخ انقضای آنها نزدیک است  که این اقدام بزرگترین آسیب را به صنعت وارد می کند.
اسدا... نژاد یادآور شد: در این شرایط نظارت بر سلامت مرغ های که به دست مصرف کننده می رسد بسیار ضروری است زیرا علاوه بر تخلفاتی که صورت می گیرد، مصرف آنها در منازل و محل های عمومی همچون تالار یا رستوران ها خطرات زیادی را برای سلامت مردم به همراه خواهد داشت.
وی اصلاح مدیریت تولید را بهترین راه حل در کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: بهترین راه حل برای سروسامان دادن وضعیت کنونی صنعت مرغداری کشور در کوتاه مدت، اصلاح مدیریت تولید در واحدهای تولیدی می باشد که نیازمند همکاری دو سویه بخش دولتی و خصوصی می باشد.
این کارشناس تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف دولت باید تصدی تمام امور صنعت را به تشکل ها واگذار نماید و تشکل ها نیز به دنبال تغییر اساسی در برنامه های خود باشند زیرا آنچه تا کنون اتحادیه سراسری در پیش گرفته است نتیجه خوبی برای مرغداران به همراه نداشته است.

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۰۸/۲۳

    بیچاره ملتی که دولتی سالم، آگاه و با برنامه های پاسخ گو دارد و ملتی که خود دانسته یا ندانسته عاملی برای دستان جاهل و فاسد و یا احمق می شود

    پاسخ...
  •  

    محمدازساری گفت : ۹۴/۰۸/۲۳

    شرکت‏ ‏پشتیبانی‏ ‏یاقیان‏ ‏مرغ‏ ‏میباشند‏ ‏وتمام‏ ‏این‏ ‏مکافاتهایی‏ ‏که‏ ‏مرغداران‏ ‏میکشندتمام‏ ‏‏ ‏مقصراصلی‏ ‏شرکت‏ ‏پشتیبانی‏ ‏است‏ ‏

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    ملت بیچاره گفت : ۹۴/۰۸/۲۴

    ببخشید شما چی گفتی الان؟ مفهوم نبود!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com