سکوی پرتاب تکنولوژی برای ساخت واکسن های کارآمد

سکوی پرتاب تکنولوژی برای ساخت واکسن های کارآمد
وزارت کشاورزی آمریکا در حال تنظیم تحقیقی است که بر اساس آن برای ایجاد سریع تاثیر نانوواکسن ها بر بیماری های مهم طیور که عفونی شدن برونشیت را به همراه دارند، تکنولوژی ای به کار گرفته شود.
موفقیت اقتصادی در صنعت مرغداری آمریکا به استفاده ی وسیع از واکسن ها بستگی دارد که به منظور کنترل باکتری و عفونت های ویروسی انجام می شود. خوشبختانه، برنامه های واکسیناسیون برای مبارزه با بسیاری از عوامل بیماری زای مهم وجود دارند. لازم به ذکر است که عوامل بیماری زا بر نیمچه گوشتی ها در طول چرخه ی کوتاه تولید آن ها تاثیرگذار است.
واکسیناسیون موثرتر طیور
با وجود همه این ها، این واکسن ها کنترل کافی در مقابل عفونت های به وجود آمده را فراهم نمی کنند و بیشتر آن ها در شرایط مختلف ثابت و پایدار نیستند. نانو ذرات پلی آنهیدرید  برای استفاده در بسیاری از غذاهای انسان و حیوانات معرفی شده اند. در پروژه ای که تا سال 2019 برنامه ریزی شده است، تیم به کار گرفته شده از متخصصان، در نانوتکنولوژی، بیولوژی مولکولی، واکسن ها و بیماری های طیور تخصص دارند و واکسن هایی بر پایه نانوذرات پلی آنهیدرید خواهند ساخت(مانند نانوواکسن ها) که سکوی پرتاب تکنولوژی برای ساخت واکسن های کارآمد دیگر است.
این تیم متخصص ابتدا تکنولوژی مذکور را در سیستم نمونه ای آزمایش می کنند که دارای برونشیت عفونی است و می تواند آسیب های اقتصادی سنگینی به صنعت مرغداری بزند. این متخصصان کار خود را بر استفاده از  نانو ذرات پلی آنهیدرید قابل تجزیه ی بیولوژیکی متمرکز می کنند تا تاثیر و ایمنی زایی واکسن برونشیت عفونی حاصل شود.
استفاده کاربردی در صنعت مرغداری
متخصصان برای آزمایش این فرضیه، میزان پخش بافت و ایمنی نانو ذرات پلی آنهیدرید را در جوجه اندازه گیری نمودند؛ این کار طبق مدیریت سطح افزایش ذرات پلی آنهیدرید انجام می گیرد تا استفاده عملی آن ها در صنعت مرغداری تضمین شود. در مرحله بعد، این متخصصان ترشح مداوم برونشیت عفونی آنتی ژن ها از نانو ذرات پلی آنهیدرید را بررسی می کنند. سپس، پایداری و فعالیت بیولوژیکی آنتی ژن ها را ارزیابی خواهند کرد و از پروتکل ایمنسازی بهینه شده برای آزمایش ایمنی زایی نانوواکسن در جوجه ها استفاده خواهند کرد.

ترکیب پروتئین های زیرمجموعه برونشیت عفونی و تمامی ویروس های غیر فعال در قالب نانو ذرات پلی آنهیدرید موجب تولید سریع واکسن موثر خواهد شد. مطالعاتی از این دسته اطلاعات اساسی در مورد موفقیت آمیز بودن استفاده از نانوذرات به عنوان واکسن در مرغداری را فراهم خواهد نمود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com