سونامی طرح افزایش بهره وری کشاورزی

سونامی طرح افزایش بهره وری کشاورزی

I.T.P: مهندس قربانعلی تنگ شیر - سازمان دامپزشکی کشور در چند دهه اخیر همواره با سونامی زیادی مواجهه بوده است، از جمله داستان گوشت های آلوده، آنفلوآنزا پرندگان، داروهای دامی، گرفتن استقلال اداری و مالی واخیراً گرفتن اختیارات قانونی و حاکمیتی سازمان، یعنی به نوعی انحلال آن!
شما در کجای دنیا کشوری را می شناسید که سازمان با مدیریت دامپزشکی نداشته باشد؟ اخیراً طرحی با نام (( افزایش بهره وری کشاورزی)) در حال بررسی و تصویب در کمیسیون کشاورزی مجلس است که بر اساس 10 نفر کارشناسان و افراد خبره دولتی و غیر دولتی برخی از مفاد این طرح بدون انجام کارشناسی های همه جانبه تدوین شده است.
در حالیکه حفظ جایگاه دامپزشکی کشور و استقلال حقوقی و مالی آن به عنوان سازمان مستقل زیر نظر وزارت جهادکشاورزی در قانون تاسیس آن به وضوح دیده می شود، با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، استقلال سازمان از بین می رود.
واگذاری امور حاکمیتی دامپزشکی به نظام دامپزشکی باید همانند واگذاری امور حاکمیتی وزارت بهداشت به نظام پزشکی باشد . درعین حال باید این موضوع را هم در نظر داشت که نظام دامپزشکی، یک سازمان دولتی نیست، در حالیکه سازمان دامپزشکی یک سازمان دولتی است و طبق مقررات و قوانین بین المللی، صادرات و و اردات مواد مربوط به فرآورده های دامی منوط به تایید دامپزشکی کشور است.
سازمان دامپزشکی، با تصویب این طرح عملاً حاکمیت خود را از دست می دهد و این باعث کاهش سطح بهداشت جامعه خواهد شد و باعث به خطر افتادن سلامت عموم جامعه و شیوع بیماری را به دنبال خواهد دارد که سال ها با هزینه بیت المال برای ریشه کنی آنها هزینه شده است.
باید در نظر داشت که مراجع بین المللی در دنیا، تنها سازمان دامپزشکی را مرجع صلاحیت دار در زمینه های نظارتی می داند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com