سودجویان عامل افزایش قیمت مرغ هستند

سودجویان عامل افزایش قیمت مرغ هستند
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت:‌ از‌ آنجا که قیمت نهاده‌های تولید برای تولیدکنندگان نسبت به قبل ازحذف ارز مرجع تغییر محسوسی نکرده است نباید قیمت محصولات پروتئینی افزایش چندانی داشته باشد اما واسطه‌ها در این بازار به دنبال سودجویی خود هستند.
حسن رکنی گفت: پیش از این نیز بسیاری از مرغداران و دامداران نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کردند و تنها بخشی از تولیدکنندگانی که از رانت برخوردار بودند می‌توانستند ارز مرجع برای واردات نهاده‌های تولید تامین کنند.
رکنی تاکید کرد:‌ یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ در هفته‌های اخیر دلالان و واسطه‌های غیر ضروری هستند که با سودجویی نوسانات بازار این محصولات پر مصرف را رقم می‌زنند.
وی افزود:‌ از آنجا که قیمت نهاده‌های تولیدی وارداتی نسبت به پیش از حذف ارز مرجع این کالای اساسی تغییر محسوسی نکرده است به نظر نمی‌رسد قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ، گوشت، شیر و تخم مرغ افزایش چندانی داشته باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید کمک کنند که به گرانی و نوسانات بازار دامن زده‌ نشود، ادامه داد: یکی از تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار این بود که قیمت‌گذاری مرغ به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی واگذار شد که پیش‌بینی می‌شود با توجه به این‌که تولید محصولات دامی به اندازه کافی و زیاد است، گرانی محسوس قیمت محصولات پروتئینی منطقی نیست.
درحال حاضر مرغ به قیمت هرکیلو، 7200 تومان در بازار فروخته می شود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مرغ داران گوشتی استان تهران نیز با اشاره به اینکه نتیجه جلسه ستاد تنظیم بازار امروز ابلاغ می شود گفت: عرضه مرغ به قیمت 6 هزار و 700 تومان برای تولید کنندگان به صرفه نیست.
محمد یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه جلسه ستاد تنظیم بازار که روز گذشته برگزار شد، امروز از دفتر معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت به پشتیبانی امور دام و از آنجا به اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی کشور ابلاغ می شود. اتحادیه این نتیجه را به سایر استان ها ابلاغ می کند.
یوسفی همچنین با اشاره به اینکه حدود 3 روز قبل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت 6 هزار و 700 تومان را برای مرغ تعیین کرده است اضافه کرد: این قیمت مورد تایید تولید کنندگان نیست.
وی ادامه داد: ما طی دو روز آینده با معاونت امور دام و دفتر طیور جلسه ای داریم که در این جلسه در مورد قیمت مرغ تصمیم گیری می شود. تعیین قیمت یک طرفه مورد تایید ما نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بنا به تصمیم دولت قرار بود تا پایان سال قیمت نهاده های دامی تغییر نکند، تاکید کرد: این افزایش ناگهانی قیمت ها تاثیر بدی بر روی جامعه دارد.
یوسفی همچنین با بیان اینکه در تاریخ 26 شهریور سال جاری اتحادیه سراسری مرغ داران برای خرید 200 هزار تن نهاده طیور با قیمت های سابق به حساب شرکت پشتیبانی امور دام پول واریز کرده است افزود: تنها بخش محدودی از این نهاده ها در برخی از استان ها تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی اعلام کرده تولید کنندگان برای تحویل باقی نهاده ها یا مرغ تولیدی خود را به قیمت 5 هزار و 300 تومان تحویل دهند یا باید آن را با قیمت های جدید تحویل بگیرند.
به گفته یوسفی در حال حاضر قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد 1150 تومان و هر کیلو سویا 1950 تومان است.
لازم به ذکر است جلسه ستاد تنظیم بازار دیروز برای تعیین وضعیت نهاده، قیمت مرغ و شیر و... بدون حضور تولیدکنندگان و پشت درهای بسته برگزار شد.

 
نظرات شما
  •  

    سعید گفت : ۹۲/۰۷/۱۶

    سلام شما نمایندگان مجلس فقط حرف می زنید خوب کاری کنید دست سود جویان کوتاه شود الان با این قیمتی که تصویب شده ما که نمی تونیم تولید کنیم بهتره خودتون دست به کار بشید دیگه بیمه هم که نمی کنید

    پاسخ...
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۷/۱۶

    بعد از روی کار آمدن دولت جدید فقط بیست روز نهاده ها کی ارزان بود پس از این مدت تند تند قیمت نهاده ها افزایش پیدا کرد که الان قیمت سویا به 1900تومان رسیده.به نظر من تعداد سودجویان به اندازه انگشتان دست نمیرسد متعجبم از اینکه چرا شفاف سازی نمیشود تا تولیدکنندگان تکلیف خود را بدانند.سودجویان پشتیبان رانت خواران و هردوگروه توسط پشتیبانی حمایت میشوند.

    پاسخ...
  •  

    فرید گفت : ۹۲/۰۷/۱۶

    اگر مردی معاون وزیر بیا خودت تولید کن گوشت مرغ را وبعد حرفهای سر معده ای بزن ......

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۲/۰۷/۱۷

    اینجانب برای 8000 قطعه جوجه گوشتی در مهر ماه نسبت به دوره تیر و مرداد نزدیک 8 میلیون تومان بیشتر هزینه کرده ام آقای معاون وزیر چرا بدون اطلاع مصاحبه می کنید

    پاسخ...
  •  

    سعید سعیدی گفت : ۹۲/۰۷/۱۷

    من یک مرغدار در کرمان هستم از 92/6/18جوجه ریزی کردم اتحادیه مرغداران فقط 7تن سویا و15تن ذرت به من تحویل داده ..حالا بنظر شما بقیه نیاز خوراک این جوجه های بی زبون را از کجا تهیه کنم؟؟غیر از بازار آزاد؟واقعآصنعت طیور پشتیبانی نمی شود!!!!اگر با قیمت بازار ازاد هم نهاده تهیه کنیم اگر قیمت را دولت تعیین کند ما مرغداران بیچاره میشویم چاره چیست؟؟؟>

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۲/۰۷/۱۷

    باسلام معاون وزیر درواقع یکی ازارکان وزارتخانه میباشدولی متاسفانه (رکنی)که شهرتش نیزرکنی میباشد افزایش 100%نهاده هاراغیرمحسوس میداند.این چه رکنی است که نمیداند90%خوراک مرغ راذرت وسویادربرمیگیردوبازهم نمیداندکه شرکت پشتیبانی اموردام یکمرتبه جهش قورباغه ای انجام داده است وباعدم تحویل نهاده های فروخته شده مرغداران رامجبورنموده که مرغهای خودرا زیروزن دلخواه ومطلوب بفروشند
    این دیدگاه ارکان وزارت محترم جهادکشاورزی حامی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است ازدلالان چه انتظاری بایدداشت.

    پاسخ...
  •  

    محمد از نوشهر گفت : ۹۲/۰۷/۱۷

    این چه منطقیه که اگه تولید مرغ بیشتر از نیاز داخل کشوره،پس باید قیمتش بیاد پایین؟ آقای وزیر یا معاون وزیر یا... مرغ از سنگ معدن بدست نمیاد،ار ذرت و سویا و روغن و مکمل و فسفات و... و حقوق کارگر و کرایه حمل مواد و سوخت که ده برابر شده و برق و آب و بیماری و تلفات و دارو بیخوابی استرس خون دل وسرمایه در گردش سرمایه ثابت و استهلاک دستگاههای برقی و 20 تا چیز دیگه که همگی اینها تو یکسال ونیم گذشته از 3 تا 5 برابر شدن درست میشه. عزیزان دولتی لطفا راست بگید و صادق باشید.زورتون رو به مرغدار نشون ندین.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com