سودآوری پرورش قرقاول از دیگر طیور بیشتر است

سودآوری پرورش قرقاول از دیگر طیور بیشتر است

یک پرورش دهنده قرقاول گفت: گوشت قرقاول گرانتر از گوشت سایر طیور و هزینه های تولید آن نیز کمتر از پرورش دیگر طیور است و این موضوع سبب شده تا پرورش این پرنده بسیار سودآور باشد.
رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کشور ما از ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش قرقاول برخوردار است و در صورت حمایت دولت و اعطای تسهیلات به فارغ التحصیلان رشته دامپروری می توان پرورش آن را توسعه داد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون پرورش قرقاول بیشتر به منظور صادرات گوشت آن صورت می پذیرد تصریح کرد: گوشت قرقاول از خوشمزه ترین و لذیذترین انواع گوشت در جهان به شمار می رود و بسیار کم چرب و سفید رنگ است.
کاظمی با اشاره به اینکه نمایش زیبایی های قرقاول در باغهای عمومی و خصوصی از دیگر اهداف پرورش آن به شمار می رود ادامه داد: علاوه بر آن با پرورش این پرنده و رها سازی آن در شکارگاه های مصنوعی می توان زمینه جذب و ورود توریست به کشور را فراهم کند.
این پرورش دهنده قرقاول با اشاره به اینکه پرورش قرقاول به دلیل نیمه وحشی بودن آن به اقدامات مدیریتی بسیار مناسبی نیاز دارد خاطرنشان کرد: ضروری است که علاقه مندان به پرورش این پرنده از اطلاعات و دانش کافی برخوردار باشند

 
کلمات کلیدی قرقاول
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com