سوءاستفاده بخش خصوصی در توزیع نهاده

سوءاستفاده بخش خصوصی در توزیع نهاده
رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه توزیع نهاده نیاز به مدیریت دارد، گفت: همچنان مشکل تأمین نهاده پابرجاست و بخش خصوصی برای دریافت سود بیشتر نهاده را قطره چکانی توزیع می‌کند.
هدایت اصغری در مورد حل مشکل نهاده‌ها اظهار داشت: همچنان مشکل تأمین نهاده و ارز آن وجود دارد و همه به دنبال حل آن هستند، البته در میزان نهاده اندکی کسری وجود دارد و ذرت و سویا به اندازه کافی در بازار موجود نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که وزیر صنعت در حاشیه نشست خبری خود اعلام کرد که نهاده بیش از نیاز داخل وجود دارد، گفت: بخشی از نهاده در اختیار بخش خصوصی است و آنها نیز سعی می‌کنند نهاده خود را به حداکثر قیمت بفروشند بنابراین در صورتی که قصد فروش نداشته باشند بازار با کمبود روبه رو می شود که باید توزیع‌ آن مدیریت شود.
رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه نهاده در بنادر وجود دارد ولی واردکنندگان قطره چکانی نهاده به بازار تزریق می‌کنند، خاطر نشان کرد: پشتیبانی امور دام تنظیم بازار را در اختیار دارد نه تأمین بازار، بنابراین امیدواریم این شرکت برای تنظیم بازار در صورت امکان نهاده بیشتری توزیع کند.
اصغری در پایان با تأکید بر اینکه قیمت تخم مرغ 3500 درب مرغداری است وهنوز هر کیلو هزار تومان زیر قیمت فروخته می‌شود،‌ گفت: قیمت کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی برای تخم مرغ هر کیلو 4380 تومان است در حالی که نرخ کارشناسی ما 4670  تومان است و دلیل این اختلاف این است که وزارت جهاد در برخی موارد از جمله نهاده، قیمت‌ها را با ملاحضه بیشتری در نظر گرفته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com