سهم گلستان در صنعت دام و طیور کشور ارتقا پیدا کند

سهم گلستان در صنعت دام و طیور کشور ارتقا پیدا کند
استاندار گلستان اظهار کرد: ارتقای سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت پیشرفت، رشد و توسعه گلستان را افزایش می‌دهد.
سید مناف هاشمی در دیدار با علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بیمارستان‌های دامپزشکی داشته باشد.
وی افزود انتظار ما از سازمان دامپزشکی کشور توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است چراکه درواقع این استان جایگاه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.
در این دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل ارتباط مستقیم با غذای مردم، وزارتی حاکمیتی و امنیتی دانست و افزود: در ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته کلید بازار و تجارت در اختیار بخش دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: ظرفیت‌های گلستان درزمینهٔ تولیدات دامی و طیور بالاست بطوریکه این استان ۱۳ درصد گردش مالی ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی صنعت دام، طیور و آبزیان کشور را در اختیار دارد.
رفیعی پور، خاطرنشان کرد: گلستان ۹۰۰ واحد مرغداری گوشتی دارد که بخشی از آن غیرفعال شده و باید دوباره به چرخه تولید بازگردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: گلستان دارای ۵۷ واحد مرغ مادر و تولیدکننده جوجه یک‌روزه است که نقش ویژه‌ای در صنعت طیور کشور دارد.
وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور آمادگی هرگونه همکاری با استان گلستان را دارد و تلاش می‌کنیم در تخصیص بودجه نگاه ویژه‌ای به گلستان صورت پذیرد.
لازم به ذکر است سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید می‌شود که ۵۰ هزار تن در استان و مابقی به دیگر استان‌های کشور و همچنین دیگر کشورها صادر می‌شود ۲۵ درصد صادرات مرغ کشور از محصولات گلستان است.
گفتنی است در گلستان ۷۶ درمانگاه برای دام بزرگ و ۵ بیمارستان دامپزشکی در گرگان در حال فعالیت هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com