سه هزار تن مرغ در خراسان شمالی تولید شد

سه هزار تن مرغ در خراسان شمالی تولید شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 50 تن گوشت مرغ در این استان تولید شده است.
علی رضا توسلی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در بجنورد میزان جوجه ریزی انجام شده در این مدت را دو میلیون و 55 هزار قطعه عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال هفت هزار و500 تن گوشت مرغ تولید شود.
توسلی‌نیا با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری سه واحد جدید در سال 89 با ظرفیت 95 هزار قطعه اظهارداشت: با بهره‌برداری از واحدهای جدید، تعداد واحدهای مرغ گوشتی استان به 69 واحد با ظرفیت یک میلیون و 230 هزار قطعه افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات برای ایجاد پنج واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 150 هزار قطعه با مشارکت بانک کشاورزی که میزان گوشت مرغ تولیدی حاصل از آن هزار تن در سال است میزان تولید مرغ استان افزایش چشمگیری دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به جوجه‌ریزی که انجام شد، مقدار 700 تن گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان از طریق واحدهای استانی نیز تولید ‌شد.
وی وجود تلفات در اثر بیماریهای تنفسی را از مشکلات فعلی مرغداران برشمرد و از مرغداران خواست ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه و انجام واکسیناسیون به‌موقع نسبت به ورود افراد متفرقه، پرندگان و دان آلوده حساس بوده و در صورت بروز تلفات غیر متعارف موارد را سریعا به نمایندگیهای صندوق بیمه کشاورزی مستقر در شعب بانک کشاورزی استان اطلاع دهند.
استان خراسان شمالی در حال حاضر دارای 69 واحد مرغداری گوشتی است که 90 درصد آنها فعال هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com