سه دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ

سه دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ
رییس سازمان صمت استان سمنان از ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی به عنوان سه گانه موثر در افزایش قیمت مرغ نام برد.
علی تشنه دل در ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان با اشاره به قیمت مرغ در این استان خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری استانداری سمنان و دیگر دستگاه های مسوول هم اکنون گوشت مرغ در استان سمنان به ازای هر یک کیلوگرم با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسد.
این عضو ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به تفاوت قیمتی این کالا در برخی شهرستان ها تصریح کرد: در فروش گوشت مرغ با قیمت مصوب در شهرستان گرمسار مشکلاتی وجود دارد که با هماهنگی انجام شده برای رفع این دغدغه اقدام خواهد شد.
تشنه دل از ارسال بخش عمده مرغ و تخم مرغ تولیدی مازاد استان به دیگر استان ها خبر داد و اضافه کرد: استان های همجوار تهران مکلف به ارسال روزانه ۴۰ تُن گوشت مرغ برای تنظیم بازار و رفع مشکل کمبود عرضه در پایتخت شدند.
وی گفت: در استان سمنان در بحث تامین مرغ و تخم مرغ به هیچ عنوان مشکل نداریم و در روزهای گذشته شاهد تثبیت و کاهش قیمت صیفی جات نیز در بازار بودیم.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با اشاره به چرایی افزایش مرغ در روزهای گذشته اظهار کرد: ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی از مهمترین دلایل افزایش قیمت مرغ در کشور و استان سمنان ترس طی هفته های اخیر بوده است.
وی از نظارت بر بازار عرضه این استان و ایجاد ثبات در آن خبر داد و افزود: همچنین در روزهای گذشته شاهد ثبات قیمت حبوبات و افزایش قیمت چای خارجی در بازار عرضه و تقاضای استان بودیم.
این مدیر مسوول با اشاره به شایعه کمبود روغن در این هفته گفت: به هیچ‌ عنوان کمبود روغن در استان سمنان وجود ندارد و با وجود مشکلات اخیر، قفسه های فروش روغن فروشگاه های استان خالی نشد.
وی با اشاره به اجرای مستمر طرح های نظارتی در استان خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۹۵ پرونده با هدف جلوگیری از گران فروشی و برخورد با متخلفین در استان سمنان تشکیل شد.
وی از برپایی چندین طرح نظارتی در بازارهای استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای برنامه های ابلاغی و اهداف مورد نظر در امر تنظیم بازار، کنترل قیمت و رصد و پایش بازار، طرح های نظارتی مختلفی از قبیل درج قیمت، طرح نظارتی لوازم خانگی و لوازم یدکی و طرح نظارتی حبوبات و خشکبار در سطح استان انجام شده است.
تشنه دل ادامه داد: در این طرح های نظارتی، با حضور بازرسان سازمان صمت استان، بالغ بر ۱۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده است که متعاقب آن ۱۹۵ مورد تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و ... تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت توزیع گوشت مرغ و تخم مرغ در سطح استان مناسب است و هیچگونه کمبودی در سطح استان نیست و افزود: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت مصوب ۲۰هزار ۴۰۰ تومان در سطح واحدهای صنفی عرضه می شود.
رئیس سازمان صمت استان اضافه کرد: اولویت واحدهای تولیدی و مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان باید رفع نیاز گوشت مرغ و تخم مرغ در سطح استان باشد و بعد از تامین نیاز استان اجازه می یابند که محصولات مازاد را از استان خارج کنند.
وی ضمن هشدار به متخلفین گفت: با توجه به اجرای طرح نظارتی درج قیمت، تمامی واحدهای صنفی و خدماتی موظف به نصب نرخ نامه و درج قیمت کالا هستند و با واحدهای متخلف برابر قانون نظام صنفی برخورد می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com