سلامت دام و طیور مازندران تضمین شده است

سلامت دام و طیور مازندران تضمین شده است
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در استان، گفت: سلامت دام و طیور استان تضمین شده است.
دلاور حیدرپور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار کرد: بیماری تب برفکی و تب 3 روزه در مازندران وجود دارد و هم اکنون  اطلاع رسانی برای مبارزه با این بیماری ها در مازندران در حال انجام است.
وی با بیان اینکه همه مدیران باید اشراف کامل به مسائل و جزئیات حوزه کاری خود داشته باشند، افزود: قیمت یک دام بالاست و تلفات یک دام هزینه سنگینی به دنبال دارد و باید همه فعالان و تولید کنندگان و با رصد بیماری های دام و طیور در کاهش تلفات نقش آفرینی کنند تا مبارزه در زمان مناسب انجام شود.
حیدر پور با تاکید بر ضرورت هوشمندی و آگاهی برای شناسایی به موقع بیماری در دام و طیور خاطر نشان کرد: 200 هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید می  شود و این میزان معادل 12 درصد تولید گوشت مرغ کشور است.
وی تصریح کرد:حفظ تولید کنونی و رفع مشکل صنعت دام و طیور استان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: تب برفکی سلبقه ایجاد خسارت های سنگینی در کشور دار د و و انتظار اینست تا کمترین خسارت های به بخش طیور و دام مازندران  وارد شود.
مدیرکل سابق دامپزشکی مازندران  با انتقاد از فعال نشدن نخستین مرکز تشخیص و درمان بیماری های دام و طیور کشور در شهرستان سیمرغ گفت: در طول هشت سال مدیریت در دامپزشکی مازندران در کنترل بیماری کمپلکس تنفسی  وناکسیناسیون طیور بومی در سال اول انجام شد و حدود 1 میلیون و 700 هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند.
مجید مختاری افزود: اگر واکسن بیماری نیوکاسل تامین شود امسال هم می توان مبارزه با این بیماری در طیور را انجام داد.
وی با تاکید بر راه اندازیی سی آر آنفلونزای فوق حاد طیور و راه اندازی ایزولاتورها خاطر نشان کرد: با حمایت اعتباری از نخستین مرکز تشخیص بیماری دام و طیور کشور در سیمرغ به راه اندازی این مرکز می توان کمک کرد.
مختاری با بیان اینکه در کنترل تب برفکی در مازندران مشکل اساسی این بوده که واکسن به موقع در دسترس نبود افزود: در تب 3 روزه هم درخواست ها برای دریافت واکسن مورد نیاز داده شد و چون استان های دیگر در درخواست اقدام نکردند این واکسن در سهمیه مازندران منظور شد که تا 3 هفته آینده واکسن وارداتی در استان مصرف می شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران، بر تولید محصول سالم و بدون آنتی بیوتیک تاکید کرد و ایجاد زنجیره از ابتعدای تولید تا کشتار اصولی تولیدات دامی را از مهم ترین بر نامه ه9ای خود در دامپزشکی مازندران برشمرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com