سرپیچی 31 استان از طرح تولید لبنیات باقیمت مناسب

سرپیچی 31 استان از طرح تولید لبنیات باقیمت مناسب
در حالی طرح عرضه لبنیات ارزان از 17 تیر آغاز شد که همچنان در بازار به ندرت پیدا می‌شود، دبیر انجمن صنایع لبنی در این باره می‌گوید: هیچ استانی وارد اجرای این طرح نشده‌ و تنها 9 کارخانه در تهران این طرح را اجرا می‌کنند.
رضا باکری در پاسخ به اینکه به رغم اعلام مسئولان مبنی بر توزیع گسترده لبنیات کم چرب اما در بازار به ندرت یافت می‌شود، گفت: تعداد کارخانه‌هایی که طرح عرضه لبنیات ارزان را اجرا می‌کنند محدود است.
دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: تنها 9 کارخانه در تهران این طرح را اجرا می‌کند و 31 استان کشور هم وارد اجرای این طرح نشده‌اند.
وی دلیل اجرایی نشدن این طرح در استانها را پایان نیافتن سازوکارهای اجرایی این طرح عنوان کرد.
باکری گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز برای توزیع محصولات 9 کارخانه استان تهران شبکه‌هایی تعریف کرده و محصولات لبنیات کم چرب و ارزان توسط این شبکه‌ها توزیع می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه چگونه شبکه توزیعی است که به دست مردم نمی‌رسد، گفت: باید آن را از خود سازمان صنعت، معدن و تجارت بپرسید.
17 تیر سال جاری طرح عرضه لبنیات کم چرب و ارزان در کشور با این استدلال که قدرت خرید قشر کم درآمد را افزایش خواهد داد شروع شد اما نتیجه این طرح به کمیاب شدن لبنیات کم چرب و ارزان و وفور لبنیات پرچرب در بازار منجر شد که تنها اقشار با درآمد بالا قادر به خرید آن هستند.
تئوری طرح این بود که لبنیات کم چرب را کارخانه‌ها اندکی کمتر از قیمت تمام شده برای اقشار کم درآمد عرضه کند اما در عوض لبنیات پرچرب را با اندکی سود بیشتر عرضه کند و نتیجه این شد اشتهای کارخانه‌ها به تولید لبنیات پرچرب بیشتر و به همان نسبت به تولید لبنیات کم چرب کمتر شد، اگر چه دبیر انجمن صنایع لبنی ایران عنوان می‌کند بازرسان ویژه‌ای به تولیدات کارخانه‌ها نظارت دارند تا 50 درصد محصول تولیدی آنها به صورت کم چرب و ارزان عرضه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com