سرمایه‌گذاری وزارت کشاورزی آمریکا درزمینه تأثیرات فناوری تراریخته

سرمایه‌گذاری وزارت کشاورزی آمریکا  درزمینه تأثیرات فناوری تراریخته
وزارت کشاورزی آمریکا مبلغی 2 میلیون دلاری را به تحقیقات درزمینه نوآوری‌های کشت و زرع گیاهان نظیر تکنولوژی ترا ریخته (اصلاح ژن) برای تولیدات کشاورزی اختصاص داده است.
مدیر اجرایی مرکز ملی خواربار و کشاورزی (NIFA) دراین‌باره گفته است: پیشرفت‌های جدید درزمینه تکنولوژیهای ترا ریخته، این امید را به ما می‌دهد که بتوانیم با چالش‌های ناشی از رشد سریع جمعیت جهان مواجه شویم. البته هنوز درباره میزان قابل‌اجرا بودن این روش‌ها و یا عوارض احتمالی آن‌ها سؤالاتی وجود دارد. به دنبال پاسخ‌گویی به این سؤالات و هم‌چنین سرمایه‌گذاری برای تحقیقات درزمینۀ تکنولوژی‌های اصلاح ژن برای استفاده درزمینه های کشاورزی، برنامۀ «دلایل اجتماعی تکنولوژی‌های نوظهور» در سال 2017 میلادی توسط مرکز NIFA ارائه‌شده است.
یکی از پروژه‌های تحقیقاتی در این زمینه پروژه تحقیقاتی دانشگاه فلوریدا بود. این پروژه تحقیقاتی که مجموع هزینه‌های آن به 466,202 دلار می‌رسید اولویت‌های مشتریان برای استفاده و مصرف مواد غذایی برگرفته از محصولات اصلاح‌شده بررسی کرد و به دنبال یافتن بهترین راه برای تغییر نظر عموم مردم برای استفاده از تکنولوژی های ترا ریخته‌ای (اصلاح ژن) بود.
علاوه بر این محققین دانشگاه آیوا مبلغی 494,513 دلاری را برای یافتن انگیزه‌ها و موانع اصلی برای اعتماد عموم مردم به خواربار ترا ریخته دریافت کردند.
 یکی دیگر از مراکزی که به پژوهش و بررسی درزمینه محصولات ترا ریخته پرداخت مرکز علمی Santa Fe بود.
پژوهش‌های 499,693 دلاری این مرکز در سه زمینه، توسعۀ کمّی چارچوب علمی به‌منظور ایجاد الگوی اجتماعی-شناختی برای کاربرد محصولات ترا ریخته؛ توسعۀ فرضیات پژوهشی؛ و محاسبات آزمایشی طی یک مطالعه و پژوهش در یک نمونۀ ایالتی، بود.
در پایان نیز محققین دانشگاه A & M تگزاس مبلغ 497,397 دلار را برای ارزیابی کلی درزمینۀ پژوهش، توسعه و به‌کارگیری فناوری‌ها درزمینۀ ژن برای کنترل آفات کشاورزی در تگزاس دریافت کرد.
برنامۀ «اجتماعات و اقتصاد کشاورزی « (AERC program) به‌وسیله مرکز ملی خواربار و کشاورزی (NIFA) و با تصویب لایحۀ کشاورزی 2014 محقق شد. این برنامه از پروژه‌های علمی -اجتماعی دربرگیرندۀ تحلیل‌ها و تحقیقات اقتصادی تجربی یا رفتاری که هدف آن‌ها حمایت از محیط‌زیست، ارتقاء کیفیت زندگی و کاهش فقر از تصمیم‌گیری‌ها درزمینۀ پایداری سیستم‌های تولیدات کشاورزی و فعالیت‌های مربوطه در مناطق روستایی اطلاع‌رسانی می‌کند؛ حمایت می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com