سرمایه گذاری مشترک بزرگترین واردکننده و بزرگترین تولیدکنندۀ مرغداری !

سرمایه گذاری مشترک بزرگترین واردکننده و بزرگترین تولیدکنندۀ مرغداری !
صنعت مرغداری هند که در حال حاضر صادرات اندکی داشته ، به تازگی چشم امید خود را به صادرات به ژاپن که یکی از بزرگترین واردکنندگان تولیدات مرغداری است دوخته است . 
هند با تولید 65 میلیارد تخم مرغ در سال ، دومین تولید کنندۀ بزرگ تخم مرغ جهان است و با 8 / 3 میلیون تن تولید گوشت طیور سومین تولید کنندۀ بزرگ جهان محسوب می شود.
عمدۀ صادرات فراورده های مرغداری هند به کشورهای عمان ، آلمان ، اندونزی ، عربستان سعودی و افغانستان است . همچنین حجم کوچکی صادرات پودر تخم مرغ به کشورهایی نظیر ژاپن داشته است. 
واردات ژاپن معمولا 880 هزار تن در سال است یعنی چیزی بیشتر از یک سوم مصرف تولیدات مرغداری این کشور که 21 / 2 میلیون تن است و اکثرا از کشورهای چین ، برزیل ، امریکا ، تایلند و فیلیپین است . 
به دنبال رشد درآمدها و بهبود وضعیت طبقۀ متوسط جامعه ، صنعت مرغداری هند 12 – 15 درصد رشد داشت. اما به دنبال شیوع انفولانزا ، صادرات مرغداری هند کاهش یافت . 
اکنون با از سرگیری صادرات به ژاپن ، هندوستان به آیندۀ صنعت مرغداری کشورش خوش بین است . 
یکی از کارشناسان اظهار دارد : "در حال حاضر، یک واحد فراوری گوشت مرغ به سرمایۀ 750 میلیون روپیه در نزدیکی حیدرآباد در حال راه اندازی است و با وارد کنندگان ژاپنی که در این زمینه اظهار علاقمندی کرده اند سرمایه گذاری مشترک در برخی زمینه ها خواهیم داشت." 
کارشناسان مرغداری هند اظهار دارند با در نظر گرفتن موقعیت بسیار خوب برزیل در صنعت خوراک و تولید ذرت و سویا ، مرغداری هند قابلیت رقابت سرسختانه با این کشور را نیز در خود دارد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com