سرمایه گذاری تحقیقاتی در خصوص آنزیم های خوراکی در کانادا

سرمایه گذاری تحقیقاتی در خصوص آنزیم های خوراکی در کانادا
کانادا – یکی از محققین کانادایی به خاطر سرمایه گذاری در تحقیقات و توسعۀ نسل بعدی آنزیم های خوراکی جایزه گرفت . 
در واقع در کانادا خوراک دام و طیور تا 70 درصد هزینۀ تولید را در بر دارد اما با اینحال، یک چهارم خوراک هم مورد استفادۀ مفید حیوان قرار نمی گیرد و برای هضم مطلوب آن به آنزیم نیاز است . جابجایی و انتقال آنزیم ها نیز تجارت بزرگی محسوب می گردد و تا 800 میلیون دلار کانادا در سال در جهان هزینه در بر دارد و انتظار می رود این رقم سالانه 7 تا 8 درصد رشد داشته باشد.
محققین دانشگاه کانادایی Concordia با همکاری کمپانی دارویی Elanco Animal Health برای توسعۀ آنزیم های خوراکی دام و طیور سرمایه گذاری کردند. 
پروژه تحقیقاتی Concordia-Elanco ، با غربالگری آنزیم های مورد نیاز برای هضم خوراک دام و طیور آغاز به کار خواهد کرد. انتظار می رود این روند تغییر شگرفی بر روی تبدیل خوراک و در نتیجه سوددهی تولیدکننده داشته باشد.
بعلاوه ، این پروژه در تأمین خوراک سالم و مناسب و مقرون به صرفه – به ویژه با توجه به رشد جمعیت و بحران سلامت بین المللی خوراک – بسیار مؤثر خواهد بود.
به گفتۀ کارشناسان ، سالانه 600 میلیون تن دانه های خوراکی در جهان برای دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد که بیش از 60 میلیون هکتار از زمین های زراعی ارزشمند را می گیرد. 
دکتر Tsang و همکارانش از دانشگاه Concordia کانادا در توسعه و پیشبرد تحقیقات ژنومی در زمینۀ آنزیم ها و عملی کردن این تحقیقات در جهان شناخته شده هستند . وی اظهار دارد : "تحقیقات من همیشه در خصوص آنزیم های سازگار با محیط زیست است . در واقع برای تغذیۀ جمعیت رو به رشد ، با توجه به شرایط جوی متغیر و کاهش زمین های زراعی ، نیاز به اجرای سیاست های کشاورزی پایدار و مؤثرتری است که دقیقا هدف این پروژه است ! "

 
نظرات شما
  •  

    به‌روز حسن‌پور گفت : ۹۷/۱۱/۰۷

    مهندس مکانیک با بیش از 15 سال تجربه و تخصص در زمینه فرایند تولید و طراحی ساخت راندازی کارنجات و مشاوره ارتقاه سیستم صنایع غذای دام طیور آبزیان و پروتین سویا هستم جهت همکاری و مهاجرت به کاماد متقاضی می‌باشم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com