سرشماری بهاره جمعیت قرقاول در زیستگاههای استان گلستان آغاز شد

سرشماری بهاره جمعیت قرقاول در زیستگاههای استان گلستان آغاز شد

کار سرشماری بهاره جمعیت قرقاول از روز دوشنبه در سطح زیستگاههای این پرنده در هر یک از حوزه‌های استحفاظی ادارات محیط زیست شهرستانهای استان گلستان آغاز شد.
مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: این سرشماری به مدت چهار روز تا بیستم فروردین ماه جاری ادامه می‌یابد.
میلاد بهرامی افزود: در پی درخواست دفتر حیات وحش و امور آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به منظور تعیین جمعیت قرقاول‌های موجود در زیستگاههای استان و چگونگی پراکنش آنها در این مناطق، سرشماری این گونه ارزشمند و حمایت شده صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: به دلیل شرایط خوب آب و هوایی در سال جاری و همکاری شکارچیان و تلاش شبانه روزی محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، پیش بینی می‌شود سرشماری قرقاول در مناطق مختلف استان حاکی از وضعیت مطلوب جمعیت این پرنده باشد.
قرقاول با نام علمی ‪ Phasianus Colchicus‬از جمله پرندگان حمایت شده محسوب می‌شود.
این گونه، پرنده‌ای بسیار زیبا و جالب است که نوع نر این پرنده به واسطه داشتن دم بلند و راه رفتن باشکوهش از سایر انواع خود متمایز می‌شود زیستگاه قرقاول، جنگل‌های مرطوب و بوته زارهای تمشک و درختان پهن برگ یا خزان‌کننده بوده که در زیر بوته‌ها ی آنها آشیانه می‌کند و سالانه ‪۱۲‬ تخم در اواسط اردیبهشت ماه به جا می‌گذارد و مدت نشستن روی تخم‌ها نیز حدود ‪ ۲۰‬روز است.

 
کلمات کلیدی قرقاول
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com