سرانه مصرف گوشت بوقلمون در گرگان نیم کیلوگرم است

سرانه مصرف گوشت بوقلمون در گرگان نیم کیلوگرم است

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گلستان گفت: سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور و به تبع آن در گرگان تنها نیم کیلوگرم به ازای هر فرد است.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، محمد سبزه عصر یکشنبه رد حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی در گرگان افزود: این درحالیست که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در جهان 12.5 کیلوگرم است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار تن گوشت بوقلمون در سه واحد تولیدی استان تولید می شود که در تلاش هستیم در برنامه پنج توسعه این میزان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: بالا بودن ظرفیت تولید، کوتاه بودن دوره پروش، به صرفه بودن، اشتغالزایی و جلب گردشگر از جمله مزایای پرورش ماکیان است.
به گفته سبزه، استان گلستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و موقعیت جغرافیایی روند پیشرو را در این صنعت دارد و باتوجه به شاخص های اقتصادی تولید در صنعت طیور از قبیل ضریب تبدیل غذایی، درصد تلفات، میانگین وزن زنده و طول دوره پرورش استان گلستان یکی از موفق ترین استانهای کشور بوده واست.
مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: دلایل عمده آن همجواری با سطح دریا وجود راه های ارتباطی قابل کنترل (ایزوله) ونیروی انسانی ماهر است.
استان با تولید 85 هزار تن گوشت مرغ و 22 هزار و 600 تن تخم مرغ به ترتیب رتبه 6 و10 را در کشور دارد.

 
کلمات کلیدی بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com