سرانه مصرف مرغ در کردستان 25 کیلوگرم است

سرانه مصرف مرغ در کردستان 25 کیلوگرم است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر سرانه مصرف مرغ در کردستان 25 کیلوگرم است.
خالد جعفری پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی فرآیند حل مسئله در توسعه که در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای بخش طیور پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری است.
وی با اشاره به اینکه این طرح با اجرایی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی اجرایی شده است، افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به استان در دو بخش خوداجرایی و تسهیلات بانکی نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اجرای این پروژه در 320 واحد مرغداری به ظرفیت 7 میلیون قطعه بیان کرد: از این تعدا 313 واحد مرغداری گوشتی، 4 واحد مرغ تخم‌گذار، 2 واحد مرغ مادر و یک واحد پرورش بوقلمون می باشد.
جعفری از گازرسانی به 228 واحد به ظرفیت 4 میلیون و 800 هزار قطعه در دوره خبر داد و اضافه کرد: کردستان با توجه به نوساز بودن صنعت از نظر تجهیزات جزو استان‌های برتر است.
وی با بیان اینکه در 6 سال گذشته ظرفیت مرغداری‌های استان به سه برابر افزایش یافته است، ادامه داد: در کشور به لحاظ ظرفیت از قطب‌های مهم تولید گوشت مرغ هستیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید 3.5 درصد تولید گوشت مرغ کشور در کردستان، تصریح کرد: با این میزان تولید کردستان رتبه یازدهم کشور را از آن خود کرده است.
جعفری از وجود 669 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 52 میلیون قطعه خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مرغ گوشتی در سال توان تولید 85 هزار تن گوشت مرغ را دارند.
وی ادامه داد: 77واحد مرغداری دارای پروانه بهره‌برداری به ظرفیت  یک میلیون و 543 هزار قطعه در هر دوره دارای موافقت اصولی و 348 واحد به ظرفیت 7 میلیون و 403 هزار قطعه در هر دوره دارای پروانه تاسیس است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: از تعداد واحدهای مرغداری دارای پروانه تاسیس 147 واحد به ظرفیت 4 میلیون و 625 هزار قطعه آن در هر دوره در حین احداث است.
جعفری خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد مرغداری در دست احداث، 110 واحد آن به ظرفیت 2 میلیون و 900 هزار قطعه آن دارای پیشرفت فیزیکی بالای 25 درصد است.
وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر سرانه مصرف مرغ در کردستان 25 کیلوگرم است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com