سرانه مصرف مرغ در اردبیل 21 کیلوگرم است

سرانه مصرف مرغ در اردبیل 21 کیلوگرم است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سرانه مصرف مرغ در استان اردبیل را 21 کیلوگرم اعلام کرد.
عادل عبد ایمانی صبح امروز در همایش تخصصی بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور در اردبیل اظهار داشت: در تلاش هستیم این میزان مصرف سرانه را به 25 کیلوگرم ارتقا بخشیم تا زمینه و بستری فراهم آید که همشهریان بتوانند از ثمرات و فواید استفاده از گوشت سفید بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حمایت از مرغداری‌ها سطح زیر کشت سویا و کلزا افزایش یافته به طوری که ما در سال گذشته 13 هزار هکتار از اراضی استان را به کشت کلزا و سویا اختصاص داده بودیم تا محصول برداشت شده به صورت کنجاله صرف تامین خوراک واحدهای مرغ و طیور شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: امسال میزان سطح زیر کشت این محصولات تا 21 هزار هکتار افزایش یافته که امیدواریم در سال آینده تولید سویا و کلزا سه برابر افزایش یابد.
عبد‌ایمانی موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری ها و دامداری‌های صنعتی را یادآور شد و گفت: به همت بانک‌های عامل ارائه تسهیلات بانکی یارانه‌دار در حمایت از مرغداری‌ها افزایش یافته و یک روند خوبی را در پذیرش پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات شاهد هستیم.
این مسئول تاکید کرد: نحوه پرداخت و حمایت همه جانبه از تولید‌کنندگان در این عرصه به نحوی بوده که فعالان این بخش بتوانند از زمینه‌ها و بسترهای فراهم شده استفاده کرده و روز به روز فضایی مطلوب‌تر در حمایت از تولید‌کنندگان این عرصه به وجود آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز داشت: طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها در مدت زمان 45 روزه پرورش مرغ 40 هزار لیتر پیش‌بینی شده که در این امر با صرفه‌جویی انجام شده رقم مورد نظر کاهش یافته به طوری که در مجموع 6 میلیون تومان صرفه‌جویی را در یک دوره پرورش 45 تا 50 روزه شاهد هستیم.
عبد‌ایمانی ادامه داد: اگر روزانه 100 هزار تومان در این حوزه صرفه‌جویی انجام شود قطعاً رقم قابل توجهی در امر بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه‌ها خواهد بود که امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com