سرانه مصرف مرغ ایران دو برابر متوسط جهان است

سرانه مصرف مرغ ایران دو برابر متوسط جهان است
عضو اتحادیه سراسری مرغداران ایران از دو برابر بودن سرانه مصرف مرغ ایرانیان نسبت به متوسط جهانی خبر داد.
محمد زمانی راد اظهار کرد: طرح بهینه سازی مصرف سوخت یکی از طرح های موقتی بوده که اتحادیه مرغداران با همکاری معاونت امور دام، نظام مهندسی و صندوق حمایت از بخش کشاورزی انجام داده است. در این طرح پنج هزار و 330 واحد مرغداری در کشور به بهینه سازی تجهیز شدند که سهم استان خوزستان 200 واحد مرغداری بوده ولی متأسفانه این طرح متوقف شده که انتظار داریم دوباره راه اندازی شود.
وی افزود: صنعت مرغداری گوشتی کشور دارای 23 هزار واحد مرغداری با 350 میلیون قطعه پرورش مرغ در هر دوره و تولید بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور است و در حالیکه مصرف سرانه گوشت مرغ در دنیا 11/5 کیلو است، سرانه مصرفی گوشت مرغ در کشور برای هر نفر 25 کیلوگرم و بیش از دو برابر متوسط جهانی است .
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خوزستان تصریح کرد: گوشت مرغ 30 درصد پروتئین هر فرد ایرانی را تامین می کند. صنعت مرغداری گوشتی کشور با 110 هزار میلیارد ریال گردش مالی در کشور جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.این صنعت با بیش از دو میلیون تن تولید گوشت مرغ با هزینه بیش از 140 میلیارد ریال جایگاه ویژه ای در تغذیه مردم دارد.
زمانی راد خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح وضعیت موجود بدون افزایش ظرفیت امکان تولید دو و نیم میلیون تن تولید گوشت مرغ در کشور وجود دارد و با توجه به صدور مجوزهای جدید افزایش ظرفیت تا 400 میلیون قطعه پرورش مرغ گوشتی و در هر دوره دو و نیم میلیون تن برآورد می شود.
وی ادامه داد: استان خوزستان 800 واحد مرغداری دارد و ظرفیت جوجه هر دوره این استان 14 میلیون قطعه است که در سال حدود 40 میلیون قطعه جوجه ریزی و حدود 65 هزار تن گوشت مرغ تولید داریم که استان در این زمینه در جایگاه ششم تا هفتم کشور قرار دارد.
عضو اتحادیه سراسری مرغداران ایران عنوان کرد: دولت بعد از اصلاح قیمت خرید تضمینی، باید مرغ را از تولیدکنندگان خریداری کند. پرداخت تسهیلات به مرغداران با توجه به افزایش صد درصدی هزینه های تولید کم است و استسهال وام های مرغداران و بخشودگی جرائم دیر کرد را از مسئولین تقاضا دارم.
زمانی راد در پایان گفت: از مجموعه پشتیبانی امور دام درخواست داریم تا قبل از دوره جوجه ریزی مقدار قابل توجهی نهاده را در اختیار مرغداران قرار دهند و پس از پایان دوره نیز مرغ و تولید واحدهای مرغداری را خودش تحویل بگیرد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۳/۰۴/۱۰

    باسلام دلیل مصرف 2برابری مرغ درایران ارزان ودردست بودن این ماده پروتءینی باارزش است مردم باپول خریدیک کیلو گوشت میتوانند 5کیلومرغ خریداری کنند بنابراین اگرمصرف 4برابرهم بشودهیچ تعجبی ندارد مرغداربدبخت است که هزینه تولید رامیپردازد وهیچ حمایتی هم ازاونمیشودتابالاخره این صنعت زمینگیرشودوخیال همه راحت شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com