سرانه مصرف تخم‎مرغ در کشور حدود 11.5 کیلوگرم است

سرانه مصرف تخم‎مرغ در کشور حدود 11.5 کیلوگرم است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرانه مصرف تخم‎مرغ در کشور حدود 11.5 کیلوگرم است که کمتر از نصف مصرف آن در کشورهای توسعه‌یافته است.
ناصر نجیب‎زاده افزود: در استان هفت واحد مرغ‌ تخم‎گذار صنعتی فعال با ظرفیت 175 هزار قطعه وجود دارد و پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال 93 میزان 2600 تن تخم‎مرغ در این واحدها تولید شود.
وی با بیان اینکه حدود 3280 تن تخم‎مرغ از واحدهای مرغ بومی و روستایی تولید می‌شود، اظهارکرد: از محل صندوق توسعه ملی هفت واحد مرغ‎ تخم‎گذار دیگر با ظرفیت 280000 قطعه موفق به دریافت تسهیلات شده‎اند که تاکنون یک واحد به بهره‎برداری رسیده و بقیه در حال ساخت هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان تصریح‌کرد: با بهره‎برداری از طرح‎های احداثی، 3750 تن به تولید سالانه تخم‌مرغ صنعتی استان اضافه خواهد شد.
نجیب‎زاده اضافه‌کرد: تخم‎مرغ از مواد غذایی اصلی و تأمین‎کننده نیازهای پروتیئنی با کیفیت و ارزان در سبدغذایی خانوار قلمداد می‎شود.
وی گفت: 86 درصد تولید تخم‎مرغ تنها در 10 استان کشور متمرکز شده و سهم بیشتر استان‎ها از تولید تخم‎مرغ کمتر از یک درصد است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت‎های تولید تخم‎مرغ مورد نیاز داخل و از طرفی حدود 200 هزار تن تولید مازاد بر مصرف سالانه در کشور در مقاطعی از سال به‎علت نوسانات شدید و کاهش قیمت تخم‌مرغ، مرغداران با مشکل مواجه می‎شوند.
نجیب‎زاده اظهارکرد: بر اساس سیاست‎های ابلاغی، صدور مجوزهای جدید محدود شده و توسعه صادرات تولید تخم‎مرغ مازاد، تجهیز واحدهای فرسوده موجود، کاهش ضریب تبدیل و هزینه‎های تولید و افزایش نرخ بهره‎وری در مرغداری‎ها و ساماندهی شرایط پایدار تولید از اولویت و سیاست‎های کلان در زمینه واحد مرغ ‎تخم‎گذار و تولید تخم‎‏مرغ در سال‎جاری است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com