سرانه مصرف تخم مرغ در کشور باید به 22 کیلوگرم برسد

سرانه مصرف تخم مرغ در کشور باید به 22 کیلوگرم برسد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار ایران گفت: هم اکنون سرانه مصرف تخم مرغ در کشور بین 10 تا 11 کیلوگرم است که باید این میزان به 20 تا 22 کیلوگرم افزایش یابد.
'هدایت اصغری' افزود: هم اکنون به طور میانگین ماهانه بیش از 75 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و به طور میانگین حدود 60 تا 65 هزارتن آن به مصرف می رسد که کاهش مصرف داخلی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه توصیه می شود برای کاهش بروز برخی بیماری ها، هر فرد باید روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کند، افزود: تخم مرغ یک ماده پروتئینی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های E،D، A،B،B12 ، اسیدفولیک، ریبوفلاوین و به ویژه کولین مورد نیاز بدن است.
به گفته ی اصغری ، قیمت این محصول نسبت به سایر محصولات پروتئینی پایین بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای برخی مواد پروتئینی گران قیمت باشد.
وی اضافه کرد: برای رشد مصرف تخم مرغ در کشور باید خواص و مصرف روزانه آن در بین مردم ترویج و فرهنگ سازی شود تا سرانه مصرف این ماده پروتئینی افزایش یابد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار، به مدت زمان ماندگاری این محصول اشاره کرد و افزود: این محصول به مدت سه ماه در یخچال و مدت یک ماه در خارج یخچال و سردخانه قابل نگهداری است.
اصغری برای شناسایی تخم مرغ سالم گفت: تخم مرغ سالم باید دارای پوسته شفاف و زرده و سفیده مطبوع باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com