سرانه مصرف تخم مرغ در اردبیل سالانه 155 عدد است

سرانه مصرف تخم مرغ در اردبیل سالانه 155 عدد است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در استان اردبیل 155 عدد در طول سال است.
علیرضا توانا عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ در اردبیل اظهار داشت: تخم مرغ از کامل‌ترین و مقوی‌ترین مواد غذایی است که در دنیا به نام معجزه سفره مشهور می‌باشد.
وی تصریح کرد: ‌همه ساله 17 مهر ماه بنا به نظر کمسیون جهانی تخم مرغ، روز جهانی تخم مرغ با شعار مؤثر برگزار می‌شود که امسال نیز شعار مصرف یک تخم مرغ در هر روز تعیین شده تا همه افراد حداقل روزی یک عدد تخم مرغ را مصرف کنند.
توانا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کشوری نظیر دانمارک مصرف تخم مرغ برای شهروندان این کشور 350 عدد در طول سال است، خاطر نشان کرد: در کشورمان این سرانه حدود 180 عدد در طول سال می‌باشد در حالی که مصرف این مواد غذایی می‌تواند بخش عظیمی از نیاز پروتئینی و اسید آمینه و ویتامین گروه B را تأمین کند.
به گزارش فارس، معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل از تخم مرغ به عنوان یک غذای کامل و قابل اتکا یاد کرد و ادامه داد: بیش از 27 واحد صنعتی پرورش مرغ تخم‌گذار در استان اردبیل فعال است که بالغ بر 720 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در این واحدها وجود دارد که 13 هزار تن ظرفیت اسمی آنها است.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز ظرفیت تولید واحدهای این مجموعه رو به جلو است به طوریکه یقین داریم مصرف مناسب مردم می‌تواند زمینه خوبی را برای طرح‌های توسعه‌ای در این بخش به وجود آورد.
به گزارش فارس، در شهرستان گرمی نیز فرماندار این شهرستان در نشست تولیدکنندگان بخش کشاورزی از آغاز کشت پاییزه در شهرک گلخانه‌ای گرمی خبر داد و گفت: سوددهی محصولات در این مجتمع و استقبال مصرف‌کنندگان مطلوب به نظر می‌‌رسد.
عزیز صحرایی با بیان اینکه در شهرک گلخانه‌ای گرمی محصولاتی نظیر خیار، گوجه فرنگی و کاهو تولید می‌شود، افزود: 30 درصد سطح کشت محصولات شهرک گلخانه‌ای افزایش یافته به طوریکه امسال برداشت مناسبی را در کشت اول شاهد هستیم.
وی بازار عرضه محصولات گلخانه‌ای گرمی را استان‌های همجوار و همچنین تهران یاد کرد و اظهار داشت: در یک سال گذشته از فروش 570 تن خیار 10 میلیارد ریال برای شهرک درآمد حاصل شده است.
فرماندار گرمی با اعلام اینکه شهرک گلخانه‌ای گرمی شامل 17 واحد به مساحت پنج هکتار است، تصریح کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان و با اشتغالزایی 70 نفر احداث شده که شاهد صدور محصولات تولیدی به کشورهای همسایه پس از اشباع بازارهای داخلی می‌باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com