سرانه تولید و مصرف مرغ گوشتی در کشور ۲۸ کیلو است

سرانه تولید و مصرف مرغ گوشتی در کشور ۲۸ کیلو است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالیانه دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن مرغ گوشتی در کشور تولید می شود؛ سرانه تولید و مصرف نیز در کشور ۲۸ کیلو است، درحالی که این رقم در بدو انقلاب کمتر از ۵ کیلو بود.
حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در مراسم افتتاحیه پروژه های زراعی، دامی و کشاورزی دهه فجر گفت: تعداد پروژه هایی که به مرحله افتتاح در کشور رسیده حدود سه هزار و 500 پروژه با مبلغ پنج هزار میلیارد تومان است.
وی  با بیان این که محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن به 118 میلیون تن افزایش یافته است افزود: علی رغم این اتفاق، تراز تجاری در بخش کشاورزی نیز رو به بهبود حرکت کرده و در سال گذشته این تراز به 3 و یک دهم رسید.
رکنی ادامه داد: در سال 92، تعداد جوجه ریزی 95 تا 96 درصد بوده است؛ همچنین عدد زنجیره تولید اکنون به 15 درصد رسیده درحالی که این عدد در سال 92، 5 درصد بود.
 وی با بیان این که سالیانه دو میلیون و 250 هزار تن مرغ گوشتی در کشور تولید می شود اظهار کرد: سرانه تولید و مصرف در کشور 28 کیلو است، این رقم در بدو انقلاب کمتر از 5 کیلو بود.این مسئول با اشاره به این که سرانه مصرف مردم ایران دو برابر مردم دیگر کشورها است عنوان کرد: زمینه های افزایش صادرات مرغ و تخم مرغ در کشور فراهم است؛ همچنین در 10 ماهه سال گذشته 890 تن لبنیات صادر کرده ایم.
واحد مرغداری 30 هزار قطعه گوشتی تمام اتوماتیک نیز با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.
این واحد دارای ظرفیت اسمی 30 هزار قطعه گوشتی بوده و در مرحله ساخت 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است؛ همچنین سرمایه در گردش واحد مرغداری قطعه گوشتی، 4 میلیارد ریال بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com