سرانه تولید مرغ سفید به ۲۵ کیلوگرم رسیده است

سرانه تولید مرغ سفید به ۲۵ کیلوگرم رسیده است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اوایل انقلاب، سرانه تولید مرغ سفید در کشور کمتر از دو کیلوگرم بود که اکنون به ۲۵ کیلوگرم رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح شرکت دانه پاک خزر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: میانگین تولید دنیا ۲۳ کیلوگرم است و ایران امروز حدود دو میلیون تن تولید مرغ دارد که مزیت طلایی است.
رکنی با تاکید بر توجه به صادرات مرغ گفت: سال گذشته ۱۵ هزار تن واردات مرغ در نیمه اول سال داشتیم اما در نیمه دوم سال ۴۰ هزار تن صادرات مرغ انجام شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت:رنجیره تولید، کاهش هزینه های تولید، امکان صادرات و بهبود ضریب تبدیل غذایی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که مرغ دار و تولید کننده تنها دغدغه تولید داشته باشند و دغدغه دان و دامپزشک نداشته باشند زیرا تونایی صادرات بالاست و باید در زمینه صادرات کارهای زیربنایی فراهم شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در زمینه صادرات به کشورهای دیگر بیان داشت: در نیمه دوم سال باید ۴۰ هزار تن صادرات انجام می شود که از مرز ۵۰ هزار تن عبور کردیم و برای ورود به صادرات باید شاخصه ها تغییر کند.
رکنی با بیان اینکه باید شرایط صادرات را تغییر دهیم گفت: شرط استمرار صادرات انست که شاخصه ها ا تغیر دهیم و با شرایط فعلی  نمی توانیم بازار مرغ را تسخیر کنیم.
وی بیان کرد: واحدهای تولیدی باید به مقوله صادرات توجه کنیم و از چندی قبل ناگزیر به جلوگیری از توسعه جمعی و اخذ پروانه های جدید شدیم و باید در بازارهای جهانی حضور موثرتر و فعال داشته باشیم و روز به روز شاهد شکوفایی و مزیت بیشتر باشیم.
رکنی با بیان اینکه جزو کشورهای واردکننده مرغ بودیم افزود: سال گذشته پیش بینی شده ۵۰ هزار تن واردات مرغ داشته باشیم که نیاز به این امر نبود و ۱۵ هزار تن مرغ وارد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com