سراب در ردیف تولیدکنندگان عمده گوشت سفید قرار می گیرد

سراب در ردیف تولیدکنندگان عمده گوشت سفید قرار می گیرد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باصدور17پروانه برای تولید مرغ گوشتی شهرستان سراب، در ردیف تولیدکننده عمده گوشت سفید دراستان نیز قرارمی گیرد.
دکترمسعودمحمدیان درنشست بررسی مسائل ومشکلات بخش کشاورزی سراب، باحضور فرماندار ونماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری دربخش کشاورزی و دامی با توجه به استعدادهای منطقه پایه و اساس سرمایه گذاریها محسوب و وجودبیش از یک میلیون راس دام در سراب، ایجاد مرکزعرضه دام درمنطقه را ضروری می نماید و مسائل اداری واجرایی گاوداری ده هزار راسی با مشارکت بنیاد مستضعفان نیز، بزودی با مساعدت مسئولین ذیربط وتداوم تلاش نماینده مردم سراب درمجلس شورای اسلامی،حل وفصل خواهد شد.
وی با تاکید به این موضوع که افزایش سطوح آبیاری مدرن و مکانیزه موجب افزایش راندمان تولید شده و نتیجه آن همان ارتقای سطح زندگی و درآمد روستایی خواهد بود، ادامه داد: با توجه به موقعیت عالی این شهرستان در تولید محصول سیب زمینی ونیز داشتن رتبه نخست استانی در تعداد واحد های دامی، اقتصاد سراب را متکی به کشاورزی و دامپروری ساخته و نیاز به سرمایه گذاری در این بخش را بیش از پیش مشخص و ضروری می نماید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اهمیت توسعه بخش دامی با توجه به پتانسلهای موجود درسطح این شهرستان اضافه نمود: باسرمایه گذاری بنیاد مستضعفان، گاوداری بزرگ 10 هزار راسی با سرمایه گذاری حدود150میلیارد ریال واشتغالزایی250نفری درسراب قابلیت های تولید محصولات دامی این منطقه را ازرشد فزاینده بالایی برخوردارخواهدنمود.
دکترمحمدیان با اشاره به اینکه سیب زمینی تولید شده در استان با نظارت مستمرکارشناسان سازمان و بهره‌گیری از فناوری‌های بروز، جزو سالم‌‌ترین محصولات تولیدی در بخش کشاورزی کشور محسوب می‌شود افزود: رعایت الگوی کشت، سورتینگ وبسته‌بندی محصول تولیدی ازجمله راهکارهای اساسی در افزایش کیفیت محصول و تثبیت قیمت آن در بازار مصرف محسوب وسازمان تلاش می کند با توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ها با توجه به قابلیت‌های تولیدی، در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی و پیگیری مسئولین و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ضریب توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه از رشد مناسبی برخوردار خواهد شد.
وی با تاکید به اینکه راه‌اندازی واحدهای جدید فرآوری، ضمن افزایش صادرات سیب زمینی، مشکلات تولید وعرضه این محصول را برطرف و محصول تولیدی استان به دلیل بازار پسندی می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای مصرف داخلی و خارجی تثبیت کند گفت: درصورت تامین بودجه واجرایی شدن مصوبه جلسه مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان سراب با حضور استاندار آذربایجان شرقی، میزان62 میلیارد ریال به صورت تسهیلات، از محل اعتبارات ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان، توسعه بخش کشاورزی سراب از شتاب بالایی برخوردارخواهد گردید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به این موضوع که با قرارگیری کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان درفاز بهره برداری، کشتار دو هزار قطعه در ساعت طیور در سراب امکان پذیرخواهد شد اضافه نمود: این مرکز علاوه بر شهرستان سراب، به شهرهای همجوار استان نیز ارائه خدمات خواهد کرد.
وی با تاکید به ظرفیت‌های قابل توجه کشاورزی درشهرستان سراب، کشاورزی را پایه توسعه شهرستان ذکرکرده وگفت: این شهرستان باید عزم خود را برای جذب سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش، زیرا توسعه زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی به منظور مدیریت دقیق وکارآمد و افزایش استفاده از فناوری‌های روز درتولید محصول در زیربخش‌های مختلف و همچنین استفاده بهینه از منابع تولید، جزو الزامات اصلی تحقق اهداف تعریفی برای توسعه بخش کشاورز قرار داشته وسازمان جهادکشاورزی، با استفاده ازامکانات موجود و درکنار آن برنامه‌ریزی براساس ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها سعی دارد با برطرف‌سازی مسائل و مشکلات بهره‌برداران وفعالان این بخش، راه رابرای توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشاورزی استان هموار نماید. شهرستان سراب با تولید سالانه 129 هزار و 514 تن محصولات دامی، 367 هزار و 620 تن محصولات زراعی، 30 هزار و 424 تن محصولات باغی و 517 تن محصولات شیلاتی، 12 درصد از کل تولیدات بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان در تولید گندم آبی محض و سیب‌زمینی رتبه اول استانی را داراست. سراب با دارا بودن یک میلیون واحد دامی و تولید 125 هزار تن محصول سیب‌زمینی در سال، از ظرفیت بسیار بالایی در تولید، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات دامی و زراعی برخوردار است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com