ستاد ملی مبارزه با آنفلوانزا باید همین امروز تشکیل شود

ستاد ملی مبارزه با آنفلوانزا باید همین امروز تشکیل شود
عکاس: مجید قاسمی
آقای مهندس مصطفوی پیشکسوت و کارشناس خبره صنعت مرغداری  ، در برنامه تصویری ”آنتن“ در خصوص راه حل مبارزه با بیماری آنفلوانزا گفت: «در سال های گذشته در همایش های برگزار شده، آنفلوانزا بخش اصلی مباحث قابل طرح از سوی ما بوده است».
وی ادامه داد: « در سال گذشته ، تعدادی از متخصصین دامپزشکی را در جلسه ای جمع کردیم که ماحصل آن ، بیانیه ای بود که به اطلاع معاون اول رئیس جمهور رسید و در آن درخواست شده بود که آنفلوانزا به عنوان یک بحث ملی در نظر گرفته شود.این بیانیه برای معاون اول رئیس جمهور که بخش اجرایی ریاست جمهوری را بر عهده دارد ، ارسال شد. وزارت کشور ، دو بخش اصلی را شامل می شود. یکی ستاد بحران به عنوان تامین کننده منابع مالی و دیگری ، نیروهای انتظامی که با نظارت سازمان دامپزشکی در زمان هایی که یک منطقه ، به عنوان کانون آنفلوانزا اعلام می شود مطابق با تعاریف بین المللی باید ورود و خروج را تحت کنترل قرار دهند تا آلودگی در آن منطقه به طور کامل از بین برود و تا زمانی که پاکسازی بصورت کامل صورت نگرفته است ، آن محل را ترک نکنند.»
وی افزود: «جلسه ای که ما تشکیل دادیم ، یک بار دیگر این موضوع را به ریاست جمهوری یادآوری کرد که بحث آنفلوانزا ، یک بحث ملی است و باید در عالی ترین سطح ممکن صورت گیرد و در زمان بروز این بیماری ،  باید گزارشات لازم ارائه شوند. »
وی با تاکید بر اهمیت تشکیل ستاد ملی مبارزه با آنفلوانزا گفت: « ستاد ملی آنفلوانزا باید یک بار با تمام اختیارات تشکیل شود و همچنین شرح مفصلی در مورد وظایف کارکنان آن داده شود و پیشاپیش ازاقداماتی که قرار است در آینده به انجام برسد ، مطلع شوند.»
وی گفت: « آنفلوانزا ، بیماری ای است که برای مبارزه با آن نباید تنها به از بین بردن آن بسنده کرد. زیرا میلیاردها پرنده مهاجر وجود دارند که بعد از گردش به وطن اصلی خود بازمی گردند و از یکدیگر این بیماری را دریافت می کنند و در سفرهای بعدی ، آن را به دیگر پرندگان نیز انتقال می دهند. پس از بین بردن آن به تنهایی اکتفا نمی کند بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و با همکاری سازمان های مطرح در مبارزه با آنفلوانزا و با بهره گیری از منابع مالی کافی با آن مبارزه نمود و بدین وسیله خسارات حاصله را کاهش داد. »

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com