سایز مرغ های گوشتی تولیدی در همدان اصلاح می شود

سایز مرغ های گوشتی تولیدی در همدان اصلاح می شود
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی از برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سعی در اصلاح سایز مرغ های گوشتی تولیدی است.
محمدرضا خدا بنده لو در رابطه با وضعیت تولید مواد پروتئینی در همدان که بخش عمده آن گوشت مرغ است، اظهار داشت: سایز یا اندازه لاشه مرغ از مواردی است که هم از لحاظ اقتصادی و هم از نظر کیفیت مواد مصرفی مورد توجه است.
وی با بیان اینکه قسمت های زیادی از حجم یک مرغ دارای چربی است، گفت: علاوه بر اینکه تولید این چربی برای تولید کننده گران و هزینه بر است و ازلحاظ اقتصادی به صرفه نیست، برای مصرف کننده نیز مطلوب نیست و جزو مواد زاید به شمار می رود.
خدا بنده لو با بیان اینکه وزن لاشه مرغ به صورت جهانی حداقل  یک کیلو و 200 گرم و حداکثر یک کیلو و 800 گرم است، افزود: میانگین وزن لاشه مرغ در کشور بالای دو کیلو است که این میزان هم هزینه تولید و هم هزینه برای مصرف کننده را بالا می برد.
وی با بیان اینکه تولید مرغ سایز استاندارد از دو جهت تولید کننده و مصرف کننده دارای اهمیت است، گفت: برای تولید چربی دو و نیم برابر نیاز تولید پروتئین انرژی نیاز است که هزینه بالایی نیز در پی دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، اصلاح سایز مرغ های گوشتی تولیدی را زمینه ساز نخستین کار عملی صادرات در زمینه امور طیور استان دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سعی در اصلاح سایز مرغ های گوشتی تولیدی است که به دلیل چربی کمتر، دارای ارزش غذایی بالا و هزینه تولید کمتر است.
خدا بنده لو با بیان اینکه تولید مرغ با سایز استاندارد، نیازمند همراهی ارگان ها و سازمان های موثر در زمینه تولید، عرضه و تایید مصرف و نیز همراهی مصرف کننده است، افزود: اقداماتی در این زمینه انجام و در حال پیگیری است.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور، بتوان تولییدات گوشت مرغ را به صورت وزن و سایز استاندارد در کل کشور و حتی در زمینه صادرات عرضه کرد.
وی با اشاره به اینکه  500 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت هشت میلیون و 350 هزار قطعه مرغ گوشتی در استان همدان وجود دارد، گفت: با در نظر گرفتن چهار دوره در سال، حدود 33 میلیون و 500 هزار قطعه در سال ظرفیت پرورش در این مرغداری ها وجود دارد.
وی گفت: حدود 65 هزار تن، توان تولید گوشت مرغی از واحدهای پرورش نیم چه های گوشتی در استان همدان وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در استان همدان 41 واحد مرغداری مرغ تخم گذار به ظرفیت اسمی یک میلیون و 600 هزار قطعه وجود دارد که حدود 25 هزار تن توان تولید تخم مرغ در سال نیز وجود دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com