سامانه سما صط حلقه اتصال بهره برداران بخشهای مختلف پرورش طیور است

سامانه سما صط حلقه اتصال بهره برداران بخشهای مختلف پرورش طیور است
مسئول سامانه سما طیور وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سامانه «سماصط» حلقه اتصال بین بهره برداران بخشهای مختلف پرورش طیور محسوب می شود .
هوشمندی در کارگاه آموزشی معرفی سامانه «سماصط» که با حضور عاطفی طراح و پشتیبان سامانه سماصط، کاربران بخشهای تعاونی واحدهای پرورش مرغ مادر استان قزوین و همچنین مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، به اهمیت اجرای طرح سامانه سماصط در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: مدیریت تولید در حلقه های بالادستی و پایین دستی و کاهش نوسانات بازار و تنظیم آن، شفافیت اطلاعات، همگرایی تشکلها و افزایش بهره وری «کاهش سن و وزن کشتار» مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی به مزیت های اجرای سامانه سماصط اشاره کرد و گفت : در این سامانه کلیه حلقه های تولید و کاربران به هم متصل و هر فعالیتی در سامانه قابل ردیابی و پیگیری است.
هوشمندی افزود : این سامانه قابلیت از کل به جز رفتن از طریق آنالیزورها در کلیه بخشها را فراهم نموده است.
وی؛ رصد مزارع مرغ مادر، ردیابی محصول از اجداد تا مزارع مرغ مادر و مزارع مرغ گوشتی و نظارت بر کلیه واحدهای طیور را از دیگر مزایای اجرای طرح سماصط برشمرد.
هوشمندی خاطر نشان کرد: مدیریت گله های مادر، دسترسی به آمار جوجه ریزی مزارع و دانش اطلاعات مزارع در یک صفحه اختصاصی در طی سالهای اخیر را از مهمترین قابلیت های این طرح در  بخش مرغ مادر در سامانه سماصط ذکر کرد.
مسئول سامانه سما طیور وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین یاد آور شد: مدیریت کارخانجات جوجه کشی کشور، رصد تخم مرغ های تولید مزارع مادر، بررسی تولید هفتگی و ماهانه و بررسی عملکرد واحدهای جوجه کشی از مهمترین قابلیت های بخس جوجه کشی در این سامانه برشمرد.
وی خاطر نشان کرد : در این سامانه مدیریت سن کشتار، حمایت از واحدهای دارای بهره وری، تصمیم بموقع راجع به مدیریت تولید، مدیریت جوجه ریزی واحدهای گوشتی کشور و بررسی شاخصهای توید و سایر ضرایب فنی در استان با فصول و مناطق خاص و با مقایسه نژادها در بخش واحدهای گوشتی مشخص می شود.
در پایان این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان مسائل و مشکلات خود را مطرح و پاسخهای کارشناسی به آنها ارائه شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com