ساماندهی بازار گوشت مرغ و کالاهای اساسی

ساماندهی بازار گوشت مرغ و کالاهای اساسی
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد : قیمت خرده فروشی و عمده فروشی گوشت مرغ افزایش نیافته است و در همان محدوده قیمتی پارسال عرضه می شود.
حسن رادمرد افزود : این موضوع به طور نادرست در برخی رسانه ها با عنوان افزایش قیمت مطرح شده است.
وی تاکید کرد: برای حمایت از تولید ، فقط قیمت خرید تضمینی از 4800 به 5300 تومان رسیده است که شرکت پشتیبانی امور دام در سراسر کشور خرید تضمینی را با این نرخ انجام می دهد و ذخیره سازی می کند و زمانی که بازار نیاز داشته باشد ، با نرخ مصوب توزیع خواهد شد.
رادمر تصریح کرد : قیمت خرده فروشی مرغ در سطح کشور 5700 تومان و همان نرخ پارسال است و حتی احتمال دارد در بازار به کمتر از این نرخ هم فروخته شود اما حداکثر و سقف قیمت 5700 تومان در هر کیلوگرم است.
معاون وزیر صنعت گفت : رقابت در بازار گوشت مرغ سبب شده است قیمت ها تا 12 درصد هم از سقف قیمت ، کمتر باشد.
وی افزود: برای همه کالاهایی که در سبد مصرفی خانوار و نقش و سهم عمده ای دارد در کارگروه و ستاد تنظیم بازار چند موضوع فراوانی عرضه کالا ، کالا رسانی بموقع ، قیمت گذاری ، نظارت و بازرسی به عنوان 5 فعالیت مهم در مدیریت بازار مورد توجه است.
رادمرد درباره لبنیات گفت امسال تولید خیلی زیاد است و افزایش قیمت نداریم و در برخی محصولات لوکس افزایش نرخ چند درصدی داریم که با هماهنگی سازمان حمایت کنترل و ساماندهی می شود.
وی در باره گوشت گوساله هم گفت : گوشتی که با واردات تأمین می شود ، با ارز مبادله ای است و موضوع جدیدی مطرح نشده است.
رادمر اظهار داشت : ارز مرجع فقط برای گوشتی است که شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان ذخایر استراتژیک وارد می کند و در زمان مناسب با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره برنج هم گفت : این محصول با ارز مبادله ای وارد می شود و هیچ کمبودی نداریم و تولید خوبی هم د اریم که حداقل تا 80 درصد نیاز داخلی را تأمین می کند و بقیه همه از خارج تأمین می شود.
 
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار خسته گفت : ۹۲/۰۱/۳۱

    آقای مسئول شما بر اساس سویا و ذرت چند تومانی قیمت مرغ رو تعیین کردین از سه روز به پیش به اینور هر کدوم از این اقلام 200 تومن گرون شدن و این یعنی بایستی قیمت مرغ حداقل 500 گرون بشه اما حالا ..... به نظر بنده با این اوصاف اساسی ترین مشکل مرغدار و تولید کننده شما مسولین بی سوادید

    پاسخ...
  •  

    رضا اسكاني گفت : ۹۲/۰۱/۳۱

    اي كاش اين آقايان وزير و معاون وزير و مدير كل كه راه و بيراه با رسانه ها مصاحبه مينمايند يك بار قدم در يك مرغداري ميگذاشتند تا از نزديك مرغ و ميزان خوراك آن و واكسن و دارو و سوخت و كارگر و غيره را ميديدند زيرا تصور آقايان ظاهرا اينست كه مرغ پرورشي در مرغداري مانند مرغ بومي بطور روزانه ميچرد و يقينا نميدانند اين حيوان از چه سيستم حساس نگهداري و پرورشي بايد برخوردار باشد و گرنه اينگونه در مورد قيمت آن حرافي نمي كردند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com