سالانه بیش از ۲۰۱ هزار تن شیر و گوشت قرمز در سمنان تولید می‌شود

سالانه بیش از ۲۰۱ هزار تن شیر و گوشت قرمز در سمنان تولید می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید سالانه بیش از ۲۰۱ هزار تن شیر و گوشت قرمز در این استان خبر داد.
مصطفی شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: دامداران استان سمنان سالانه ۲۰۱ هزار و ۲۹۵ تن شیر و گوشت قرمز تولید می‌کنند.
وی با اشاره به سهم دام‌ها سبک و سنگین از میزان شیر تولیدشده افزود: بیش از ۸۰ درصد شیر تولیدی در استان سمنان از دام‌های سنگین به‌ویژه گاو و باقیمانده این میزان تولید نیز از طریق دام سبک تولید می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه شتر در تولید شیر در این استان سهمی ندارد عنوان کرد: شیر تولیدشده از شترهای استان سمنان صرف شیردهی به بچه شتر می‌شود.
شاه‌حسینی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد گوشت قرمز تولیدی در استان سمنان مربوط به دام سبک مانند گوسفند، بره، بز و بزغاله است گفت: ۴۰ درصد گوشت تولیدی استان سمنان را نیز دام سنگین تولید می‌کنند.
به گفته وی از این میزان گوشت تولیدشده از دام‌های سنگین، ۳۵ درصد آن مربوط به گاو و پنج درصد نیز گوشت شتر است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود بیش از ۲.۲ میلیون واحد دامی در این استان افزود: این تعداد ازنظر واحد «رأس - نفر» شامل حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک، ۸۵ هزار رأس گاو و بیش از ۱۳ هزار نفر شتر می‌شود.
شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از شیر و ۷۰ درصد از گوشت قرمز تولیدشده در استان سمنان، مازاد بر نیاز این استان بوده و به خارج از استان صادر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com