سالانه بیش از دو میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می شود

سالانه بیش از دو میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می شود
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بیش از دو میلیون تن گوشت سفید و 900 هزار تن تخم مرغ در نقاط مختلف کشور تولید می شود.
عباس رجایی شامگاه چهارشنبه در همایش ارتقاء کیفیت و کمیت تولید گوشت مرغ و توسعه زنجیره های تولید در اراک افزود: ارزش این تولیدات سالانه گوشت سفید و تخم مرغ کشور معادل 12 هزار و 250 میلیارد تومان است که برابر با اعتبار عمرانی یک سال کشور است.
وی، با ذکر اهمیت تولیدات واحدهای طیور کشور ادامه داد: این واحدها بیش از 300 هزار شغل برای جوانان سراسر کشور ایجاد کرده اند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید از واردات بی ضابطه محصولات دام و طیور به کشور جلوگیری شود.
وی ادامه داد : برای گسترش صنعت طیور در کشور تنها حمایت دولت و مجلس کافی نیست بلکه این خود تولیدکنندگان هستند که باید به فکر آینده کاری خود و در نهایت آاقتصاد میهن اسلامی باشند.
وی با بیان چهار مسئله مهم که در سال جاری در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده، خاطرنشان کرد: باید سهم تولید از صندوق توسعه ملی به میزان 10 درصد به صورت ریالی به بخش کشاورزی تخصیص یابد.
رجایی گفت: 25 درصد منابع بانک های دولتی و بانک هایی که دولت 40 درصد با آنها سهیم است باید به کشاورزی اختصاص یابد و همچنین تاسیس شهرک های کشاورزی نوین و قرار دادن گوشت سفید و تخم مرغ درسبد محصولات راهبردی از مهمترین مسائلی است که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی به آنها توجه ویژه دارد.
کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون های تخصصی خانه ملت است که برای انجام وظایف محوله در محدوده کشاورزی، منابع آب، دام و طیور، شیلات، محیط زیست و هواشناسی تشکیل می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com