سالانه بیش از 45 هزار تن مرغ در استان تولید می شود

سالانه بیش از 45 هزار تن مرغ در استان تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سالانه 45 هزار و 400 تن گوشت مرغ در استان کردستان تولید می شود، که پیش بینی می شود در سال جاری این میزان به 50 هزار تن افزایش یابد.
خالد جعفری اظهارداشت: در حال حاضر در کردستان 503 واحد مرغ گوشتی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد واحد گوشت مرغی در هر دوره58 هزار تن مرغ تولید می شود، افزود: این تعداد واحد مرغداری گوشتی دارای ظرفیت 9 میلیون و 211 هزار و 900 قطعه مرغ در دوره و حدود 36 میلیون و 800 هزار قطعه در سال است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اعلام اینکه هم اکنون 10 واحد مرغ مادر با ظرفیت 239 هزار و 500 تن در استان وجود دارد، بیان کرد: این تعداد مرغداری مرغ مادر در استان توان تولید 28 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال را دارد.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر یک کارخانه جوجه کشی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این کارخانه جوجه کشی توان تولید دو میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در ماه و 24 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال را دارد.
وی تعداد واحدهای مرغ تخم گذار در استان را 11 واحد اعلام کرد و ادامه داد: در هر دوره از این واحدهای مرغ تخم گذار 409 هزار قطعه مرغ تولید می شود.
برای398 واحد مرغداری مرغ گوشتی در استان کردستان پروانه تاسیس وجود دارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر برای 398 واحد مرغداری مرغ گوشتی در استان کردستان پروانه تاسیس وجود دارد.
جعفری با بیان اینکه این تعداد واحد مرغداری دارای ظرفیت هشت میلیون و 473 هزار قطعه مرغ در هر دوره است، اظهار داشت: از این تعداد پروانه بهره برداری در استان 190 واحد به ظرفیت چهار میلیون و 500 هزار قطعه در دوره در حال احداث است.
وی افزود: از تعداد واحدهای مرغداری گوشتی در سطح استان کردستان 110 واحد به ظرفیت دو میلیون و 300 هزار قطعه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 25 درصد است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اعلام اینکه این تعداد واحد مرغداری گوشتی تا سال آینده به بهره برداری می رسد، بیان کرد: با بهره برداری از واحدهای مرغداری در حال احداث تا یک سال آینده با ظرفیت مرغداری های گوشتی در استان کردستان افزوده می شود.
جعفری با بیان اینکه همچنین در سطح استان کردستان 9 واحد مرغداری مرغ مادر به ظرفیت 240 هزار قطعه پروانه تاسیس و در حال ساخت است، اضافه کرد: هفت واحد مرغداری مرغ تخم گذار نیز با ظرفیت 280 هزار قطعه در استان کردستان در دست احداث است.
سازمان جهادکشاورزی کردستان برای رفع مشکل سرمایه در گردش مرغداری ها اقدام کرده است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سازمان جهادکشاورزی استان کردستان برای رفع مشکل سرمایه در گردش مرغداری ها در حین پیگیری اخذ تسهیلات  از محل اعتبار توسعه بخش کشاورزی می باشد.
جعفری از رشد شش درصدی جوجه ریزی در استان کردستان در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد ظرفیت جدید در سال گذشته می بایست رشد بیشتری داشته باشد، که علل اصلی پایین بودن رشد میزان جوجه ریزی کمبود و افزایش قیمت کنجاله سویا، است.
وی در پایان یادآور شد: سازمان جهادکشاورزی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با توجه به تمهیدات به عمل آمده با در اختیار گذاشتن انبار به پشتیبانی امور دام، تامین کنجاله سویای مورد نیاز مرغداران و حمل نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری گام های موثری برداشته است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۱/۰۵/۰۶

    اوووووووووووووووووه 37 میلیون تن یا این آقا نمیدونه مرغ چیه یا نمیدونه تن چیه یا که اصلا اشتباه تایپیه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com