سالانه 70 هزار تن تخم مرغ در قم تولید می شود

سالانه 70 هزار تن تخم مرغ در قم تولید می شود
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار قم گفت: به طور میانگین سالانه 70 هزار تن تخم مرغ توسط مرغداران استان تولید می شود که این محصول به صورت تضمینی توسط تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار قم به فروش می رسد.
حمید رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار استان قم از سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر 183 عضو فعال دارد که در زمینه پرورش مرغ تخم گذار و پولت فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: این تعاونی در طول سال بیش از 70 هزار تن تخم مرغ تولید شده توسط مرغداران استان را به صورت تضمینی و با قیمت مناسب به فروش می رساند و همچنین سالانه 120 هزار تن نهاده های مورد نیاز مرغداری های مرغ تخم گذار فعال در قم را با بهترین کیفیت تامین می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس پروانه های بهره برداری، ظرفیت مرغ تخم گذار استان بیش از هشت میلیون قطعه و مرغ پولت نیز سه میلیون قطعه است که در زیرمجموعه شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار قم فعالیت می کنند.
اسماعیلی با اشاره به مشکل های مرغداران استان، گفت: در طول سه سال گذشته بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مرغداران مرغ تخم گذار استان خسارت های سنگینی وارد کرد که برای جبران آن باید حمایت های مسئولان استان از تولیدکنندگان این بخش، افزایش یابد.
وی بیان کرد: از جمله مشکل های پیش روی مرغداران مرغ تخم گذار استان مساله بیمه و مالیات است که برای رفع آن باید سقف تعهدات بیمه در زمان وقوع خسارت ها افزایش یابد و معافیت های مالیاتی برای بهره برداران این بخش، رعایت شود.
وی با بیان این که شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار استان به دنبال ارائه خدمات مطلوب به اعضای خود است، ادامه داد: در این تعاونی، فروش محصول و تامین نهاده ها که یکی از دغدغه های مهم مرغداران است، به بهترین صورت ممکن صورت می گیرد و همچنین اعضا می توانند مطالبات صنفی خود را از دستگاه های مختلف با مراجعه به شرکت تعاونی در کوتاه ترین زمان ممکن دنبال کنند.
استان قم چهارمین استان کشور از نظر تراکم مرغداری های فعال است؛ این استان رشد قابل توجهی در صنعت طیور دارد و به طور میانگین هشت درصد نیاز تخم مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می کند.
به طور میانگین در استان قم هرساله حدود 70 هزار تن تخم مرغ و 40 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که حجم بالایی از آن به سایر استان های کشور صادر می شود.
حدود 600 واحد مرغداری در استان قم فعال است که از این تعداد 311 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و 700 هزار قطعه و 174 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت هشت میلیون و 700 هزار قطعه است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com