سالانه 370 میلیون یورو صرف واردات مواد اولیه کارخانه های خوراک دام کشور می شود

سالانه 370 میلیون یورو صرف واردات مواد اولیه کارخانه های خوراک دام کشور می شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه 370 میلیون یورو صرف واردات مواد اولیه کارخانه های خوراک دام کشور می شود.
مهدی خلج پیش از ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 168 کارخانه خوراک دام در کشور فعال هستند اظهارداشت: باید کیفیت تولیدات این کارخانه ها را با توجه به حجم واردات مواد اولیه آنها ارتقا دهیم.
وی تهیه واکسن و دارو را از دغدغه های مسئولان در بخش دامپزشکی عنوان کرد و افزود: برای اینکه دام‌ها را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنیم نیازمند تهیه واکسن هستیم که بخشی از آن‌ها از طریق واردات تامین می‌شود.
خلج تاکید کرد: گستردگی حوزه و فعالیت این بخش، اختصاص اعتبار هنگفتی را در راستای تامین بهداشت دام و امنیت غذایی و کنترل بیماریهای مشترک انسان و دام طلب می کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تولید داروها و واکسنهای بیولوژیک از مهمترین برنامه های سیاست های این سازمان است اعلام کرد: تولیدات دارو و واکسن در کارخانه های کشور باید با هدف صادرات انجام شود.
خلج خواستار توجه به بخش خصوصی و فعالیتهای آن و نیز به سرمایه گذاران در بخش دام کشور شد و گفت: در آذربایجان غربی 900 نفر در بخش غیردولتی در این زمینه فعالیت دارند که باید این تعداد در استان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه عملکردها در این حوزه باید بر اساس واقعیتها بوده و نیز باید آماری واقعی ارائه شود اظهارداشت: ارائه خدمات دامپزشکی در مناطق دور افتاده و محروم نیز نباید فراموش شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فعالیت بازرسان بهداشتی شیر نیز باید مضاعف شده و بر کیفیت و سلامت شیر دقت بیشتری شود.
وی همچنین گفت: باهدف رساندن تولیدات سالم به دست مصرف کننده، وزن طیور کشتار شده باید کاهش یابد تا فلزات موجود و مواد هورمونی از بین برود.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ارزش تولیدات و دامهای زنده کشور 110 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 43 هزار میلیارد تومان سهم تولیدات سالانه و بقیه سهم ارزش دام زنده را تشکیل می دهد.
در این مراسم که با حضور مسئولان آذربایجان غربی و کارکنان دامپزشکی آذربایجان غربی برگزار شد از خدمات شهرام دیلمقانی مدیرکل سابق این نهاد با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و کامران داهیم به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com