سالانه 3 هزار تن گوشت سفید در سراوان تولید می‌شود

سالانه 3 هزار تن گوشت سفید در سراوان تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: در زمینه مرغداری‌ها و تولید گوشت سفید، سراوان یکی از شهرستان‌های برتر استان است و سالانه 3 هزار تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.
محمدرفیع دهواری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با تبریک هفته درختکاری اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با بحث درختکاری و منابع طبیعی فرصت مناسبی را فراهم کنیم تا مردم ما در جامعه به نشاط و شادابی لازم برسند.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان افزود: با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی که از سوی این بزرگوار ابلاغ شده امیدواریم بتوانیم در این زمینه آنچه که در بحث حماسه سیاسی مطرح است پیگیر و موفق باشیم.
این مسئول ابراز داشت: مجموعه جهاد کشاورزی سراوان تقریبا دغدغه مقام معظم رهبری را احساس کرد و برنامه ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی سراوان در سه محور اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری به صورت ویژه برنامه‌ریزی شد به طوریکه در سال حماسه اقتصادی قریب به 15 میلیارد تومان از بخش خصوصی در بخش تولید محصولات کشاورزی جذب شد و پیامد سرمایه‎گذاری بخش خصوصی باعث آن شد که بالغ بر هزار تن محصولات گلخانه‌ای در طول سال حماسه اقتصادی را داشته باشیم.
دهواری اضافه کرد: در بحث مرغداری‌ها و تولید گوشت سفید، شهرستان سراوان یکی از شهرستان‌های برتر استان است و هم اکنون تولید 3 هزار تن در سال را داریم و برنامه‌ریزی‌هایی در جهش این بحث در تولید گوشت سفید انجام شده و تا نیمه اول سال 93 این رقم به 6 هزار تن خواهد رسید که رقم مناسب و قابل قبولی است.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان خاطرنشان کرد: در بحث فرآوری خرما و نگهداری سردخانه‌ای ظرفیت موجود شهرستان به مرز 15 هزار تن نزدیک است و هم اکنون 10 هزار تن بهره‌برداری کامل انجام شده و 5 هزار تن در هفته دولت اضافه خواهد شد و ما هیچ نگرانی را در بحث نگهداری خرما نخواهیم داشت و رشد سه برابری در این حوزه اتفاق افتاده است.
این مسئول افزود: در بحث تولید گوشت قرمز از جهش خوبی برخوردار بوده‌ایم و میزان واحدهای پرواربندی گاو و گوساله به 16 واحد صنعتی ارتقا پیدا کرده که چهار برابر رشد در سال حماسه اقتصادی را داشته‌ایم.
وی اذعان داشت: در زمینه واگذاری اراضی کشاورزی از محل ستاد توسعه بخش کشاورزی حدود هزار هکتار زمین کشاورزی به عرصه کشاورزی اضافه شده است.
دهواری اضافه کرد: اما چند کار متفاوت که مورد انتظار مردم و مسئولان از این مدیریت بوده، می‌توان به راه اندازی کارگاه رنگ آوری موز با ظرفیت 300 تن در شهرستان و همچنین کارگاه عمل آوری و بسته بندی ماهی با ظرفیت 800 تن که همه موارد محقق و در خط تولید قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان متذکر شد: در زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید محصولات کشاورزی در سطح استان از جایگاه ممتازی برخوردار هستیم و در 2.5 سال گذشته مبلغ 30 میلیارد تومان جذب شده و محقق شده و در خط تولید قرار گرفته است که در کنار آن جذب اعتبارات بانکی به مبلغ 7 میلیارد تومان و جذب منابع دولتی به مبلغ 2/5 میلیارد تومان را داشته‌ایم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com