سال 2019 میلادی
سال بهبود خوراک برزیل

سال بهبود خوراک برزیل
تولید کنندگان خوراک برزیلی پیش بینی می کنند که سال 2019 میلادی سال بهتری خواهد بود چرا که در برزیل، دولت جدیدی روی کار آمده و امیدوارند که مراودات تجاری بین الملل نیز به حالت عادی و نرمال بازگردد.
به دلیل تولیدات بالای مواد خام خوراکی در برزیل به علاوۀ مصرف زیاد گوشت در این کشور، برزیل سومین تولید کنندۀ بزرگ خوراک دام در جهان محسوب می شود. تولیدات غلات برزیل در سال 2018 میلادی در حدود 230 میلیون تن بوده است. مجموع تولیدات خوراک سال 2018 میلادی، 72.3 میلیون تن بوده که 31.7 میلیون تن از این مقدار به خوراک مرغ گوشتی، 6.8 میلیون تن به خوراک مرغ تخمگذار، 6 میلیون تن به خوراک گاوهای شیری ، 2.65 میلیون تن به حیوانات خانگی و 16.8 میلیون تن آن به خوراک خوک تعلق دارد.

تولیدات خوراک در مقایسه با سال 2017 میلادی با اندکی افزایش مواجه بود
میزان تولیدات خوراک ترکیبی برزیل در سال 2018 میلادی در مقایسه با سال 2017 با اندکی افزایش (+0.8%) مواجه بوده و این امر بدین معنیست که برزیل وارد دورۀ بهبودی می شود. سال 2018 میلادی، سال سختی برای برزیل محسوب می شد؛ سالی که برزیل با بی ثباتی های سیاسی، اعتصابات رانندگان کامیون، و رشد اقتصادی کُند مواجه بود. دولت جدید برزیل که از اول ژانویه 2019 میلادی بر روی کار آمده است، علیرغم وجود برخی نگرانی ها اما تولید کنندگان خوراک نسبت به 4 سال پیش رو خوشبین هستنند و رشد و بهبود برای تولید و تجارت در زمینۀ دام و کشاورزی پیش بینی می کنند. اما این خوش بینی تا چه اندازه واقعی است؟ در همین رابطه، خبرنگار سایت All About Feed با Ariovaldo Zani "مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان خوراک برزیل" مصاحبه ای انجام داده که در ذیل آمده است :

-چه چیزی سال 2018 میلادی را برای تولید کنندگان خوراک برزیل قابل ملاحظه ساخت؟
-Ariovaldo Zani : "تا پایان سال 2017 میلادی، برآورد ما برای تولیدات خوراک برزیل در سال 2018 میلادی 3 درصد رشد بود. با اینحال، به دلیل بروز برخی اتفاقات و مشکلات غیرقابل پیش بینی که در ماههای اول سال اتفاق افتاد، همین رشد هم غیرممکن شد. ما با افزایش بهای خوراک و غلات مواجه شدیم و علاوه بر این، در آوریل 2018 میلادی اتحادیۀ اروپا واردات گوشت از 20 کارخانه و کشتارگاه برزیلی را ممنوع اعلام کرد. در ماه می 2018 میلادی نیز اعتصابات کامیونداران رخ داد. و بدتر از همه، روس ها واردات گوشت گوساله (و خوک) برزیلی را تا پایان سال تحریم کردند. تمامی این اتفاقات، مانع از رشد پیش بینی شده برای تولیدات خوراک دام شد و در پایان نیز به جای رسیدن به %3 رشد تنها %0.8 درصد رشد در تولیدات حاصل شد.

-با اینحال به نظر می رسد که برزیل در دورۀ بهبود به سر می برد. آیا سال 2019 میلادی سال بهتری خواهد بود؟
-Ariovaldo Zani : "با نگاهی به سال 2018 میلادی، و در نظر گرفتن اندک بهبودی در اوضاع اقتصادی، انتظار می رود که سال 2019 میلادی برای تولید کنندگان خوراک برزیلی سال بهتری باشد. این امر می تواند در نتیجۀ روی کار آمدن دولت جدید نیز باشد. خوشبختانه، با آمدن دولت جدید، سرمایه گذاری های جدید بیشتر خواهد شد و شغل های جدید به وجود خواهد آمد. انتظار می رود کشاورزان برزیلی در 19-2018 میلادی، 238.54 میلیون تن غلات برداشت کنند که این امر منجر به کاهش بهای خوراک برای کشاورزان خواهد شد و برای زنجیرۀ تولیدات پروتئین حیوانی یک رشد و ترقی خواهد بود. با اینحال، وجود برخی موانع تجاری بین الملل می تواند بر روی آهسته شدن آهنگ رشد کشاورزی در برزیل تأثیرگذار باشد اما با یک خوش بینی معقولانه می توان برای تولیدات خوراک حیوانی در سال جاری، افزایشی 3 درصدی را پیش بینی کرد.

-چه خطرات دیگری بخش کشاورزی برزیل را تهدید می کند؟
-Ariovaldo Zani : صرفنظر از تهدیدات اقتصادی که تولیدات پروتئین حیوانی را به مخاطره می اندازد، به شخصه فکر می کنم که اخبار غلط و سوء تفاهمات موجود در زمینۀ کشاورزی و تولید خوراک نیز می تواند کشاورزان را گمراه سازد. نشر درست اخبار و اطلاعاتی همچون مصرف آنتی بیوتیک، مصرف محصولات دامی، و یا انتشار گازهای گلخانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. ما بایستی با افتخار از نوآوری های تحول آفرین و تکنولوژی های جدید در کشاورزی صحبت کنیم و به هموطنان برزیلی مان و سایرین این پیشرفت مثبت را نشان دهیم. خوشبختانه، دولت جدید برزیل نیز از این امر استقبال کرده و زمین های حاصلخیزی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد تا رشد بخش کشاورزی و خوراک دام برزیل را تضمین کند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com