سازمان نظام مهندسی کشاورزی نباید پروانه بهره‌برداری دامداران را صادر کند

سازمان نظام مهندسی کشاورزی نباید پروانه بهره‌برداری دامداران را صادر کند
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه هیچکس به اندازه اتحادیه‌های مرتبط خیر و صلاح دامداران را نمی‌داند، گفت: چرا سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید پروانه بهره‌برداری دامداران را صادر کند.
سعید سلطانی در سومین همایش کشوری بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌ روی صنعت دامپروری، گفت: با اعتبار 100 میلیارد تومان که در سال 90 برای تنظیم بازار علوفه به این اتحادیه اختصاص یافت، توانستیم قیمت علوفه را در بازار تعدیل کنیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: در صورتی که این اعتبار هزینه نمی‌شد قیمت علوفه در بازار به 2 هزار تومان می‌رسید.
بعد از حذف یارانه 500 میلیارد تومانی شیر در سال 90 دولت 300 میلیارد تومان به عنوان یارانه تولیدکننده درنظر گرفته در گام نخست 100 میلیارد تومان به اتحادیه دامداران داد تا قیمت علوفه را در بازار تعدیل کنند اما هنوز 200 میلیارد تومان آن داده نشده است.
وی افزود: اتحادیه سراسری دامداران صندوق توسعه دامپروری احداث کرد که از نظر اعتباری بین 175 صندوق اعتباری بخش کشاورزی جایگاه نخست را دارد.
سلطانی در ادامه به ریشه‌های افزایش وابستگی به واردات گوشت اشاره کرد و گفت: در سال 90 بالغ بر 143 هزار تن گوشت وارد کشور شد و به دلیل اینکه مسائل قرنطینه‌ای رعایت نشد، آلودگی و بیماری همراه دام زنده به کشور وارد شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: طرح خودکفایی گوشت را این اتحادیه پیشنهاد کرد که در صورت اجرا می‌توانست با افزایش ۱۴.۵ درصدی وزن لاشه علاوه بر خودکفایی کشور را به صادرکننده گوشت تبدیل کند.
طرح خودکفایی گوشت سال گذشته طی تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت صنعت، کشاورزی و اتحادیه دامداران منعقد شد که خمیرمایه این طرح تحویل علوفه به دامداران بود که نه تنها داده نشد، بلکه روال معمول نیز با مشکل جدی مواجه شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در ادامه با طرح این سوال که چرا سازمان نظام مهندسی کشور باید پروانه بهره‌برداری دام‌داران را صادر کند، گفت: این پروانه‌ها باید در اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط صادر شود زیرا هیچ کس مانند آنها خیر و صلاح این بخش را نمی‌داند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com