زیرساخت‌های صادراتی تولید تخم مرغ باید تقویت شود

زیرساخت‌های صادراتی تولید تخم مرغ باید تقویت شود
مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ثبات در قیمت تخم‌مرغ و افزایش کیفیت و بسته‌بندی آن را عامل احیای سهم ایران در بازار منطقه دانست.
محمود بازاری در خصوص ظرفیت‌های تولید تخم‌مرغ در کشور اظهار کرد: محصول تخم مرغ از مهمترین اقلام در سبد صادراتی محصولات حیوانی خوراکی ایران است که با توجه به ظرفیت‌های بالای تولیدی درکشور هنوز نتوانسته از صادرات مستمر و پایداری برخوردار شود.
وی در تبیین دلایل افت و خیز صادرات این محصول گفت: وابستگی بالای صادرات به سیاست‌های تنظیم بازار داخلی این محصول و نوسان قیمت آن باعث شده موقعیت و جایگاه این محصول در سبد وارداتی کشورهای هدف، به‌ویژه کشورهای همجوار، دچار خدشه جدی شود. از این رو اتخاذ سیاست‌های با ثبات در بخش تولید و تنظیم قیمت‌های پایدار با کمترین نوسان از یک سو و افزایش کیفیت محصولات و بسته‌بند و برند سازی این محصول از سوی دیگر می‌تواند سهم دوباره ایران در بازارهای منطقه را احیا نماید.
گفتنی است، صنعت طیور کشور، به‌ویژه بخش تولید محصول تخم مرغ، نیازمند اتخاذ سیاست‌های برونگرا در تمامی فرآیند تولید و زنجیرۀ ارزش است تا بتواند از تحمیل اثرات زیان بار بر تولیدکنندگان جلوگیری نموده و این صنعت را به سمت پایداری سوق دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com