زیان ماهیانه تولیدکنندگان جوجه یکروزه به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

زیان ماهیانه تولیدکنندگان جوجه یکروزه به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید
رئیس انجمن جوجه یکروزه گفت: در حال حاضر شاهد زیان ماهیانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه هستیم.
غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، با اشاره به اینکه قیمت فعلی جوجه یکروزه با نرخ مصوب سال گذشته  فاصله دارد، افزود: در شرایط فعلی با احتساب هزینه تمام شده تولید و نوسان نرخ نهاده ها، تولیدکنندگان یک هزار و ۸۰۰ تومان در فروش هر قطعه جوجه متضرر هستند.
به گفته فارغی، هم اکنون مرغداران به سبب مازاد تولید در واحد‌های مرغداری از جوجه ریزی مجدد اجتناب می‌کنند چرا که قیمت گوشت مرغ تغییری نداشته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبود دان چالش اصلی پیش روی تولیدکنندگان است، گفت: با توجه به شرایط فعلی کمبود و نوسان نرخ نهاده‌ها نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به بازار داشت.
فارغی ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ۲۰ میلیون قطعه معادل ۴۵ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است.

ضرورت رفع موانع صادراتی جوجه یکروزه
فارغی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ مادر ماهیانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند، افزود: با وجود جمع کردن تخم مرغ و معدوم سازی جوجه شاهد زیان از جیب تولیدکنندگان هستیم.
این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: با توجه به صادرات جوجه یکروزه از مراجع مجاز و غیرمجاز آمار دقیقی از میزان صادرات نداریم، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که ۳ تا ۴ میلیون قطعه طیور صادر شده است.
رئیس انجمن جوجه یکروزه در پایان با تاکید بر رفع موانع صادراتی تصریح کرد: اگر دولت با رفع موانع صادرات اجازه ورود جوجه یکروزه و مرغ به کشور عراق را بدهد، این امکان وجود دارد که کل مازاد تولید را که منجر به دردسر شده است، صادر کنیم.
 
نظرات شما
  •  

    سید امیر سجادی گفت : ۹۹/۰۲/۱۶

    تولید کنندگان جوجه یک روزه تا دو ماه پیش و دوسال قبل ترش جوجه 1500 تومانی رو 4000تا 4800 به مرغدران میفروختن و آنقدر سود خوردن که اگه تا سه سال دیگه هم جوجه 1000بفروشن هیچ زیان نمی‌بینند نگران اونا نباشید مرغداران گوشتی بیچاره ان که هر روز یه مشکل دارن و کسی به دادشون نمی‌رسه یه روز ذرت نیست یه روز سویا یه روز واکسن یه روزا راننده بار نمیاره و کرایه دو برابر میخواد و دو سال که مرغ در بهترین حالت 8300 نفروخته
    بهتره که بفهمند همه چرخ این صنعت داره به واسطه مرغداران گوشتی می‌چرخه و بیشتر از همه بهشون اجحاف شده و میشه

    پاسخ...
  •  
    سید امیر سجادی گفت : تولید کنندگان جوجه یک روزه تا دو ماه پیش و دوسال ...

    رضا دامغانیان گفت : ۹۹/۰۲/۱۸

    تولید کننده ى جوجه یکروزه که پارسال جوجه ى ٤٠٠٠ تومانى فروخته الان مرغش هم بار کرده، گناه تولید کننده اى که الان پیک تولیدش هست چیه!؟
    حتما توجه دارید که خیلى از مرغدارى هاى مادر به علت کمبود نقدینگى و همچنین نوبت دهى طولانى جوجه ى مادر بعضاً تا دو سه سال خالى بوده اند
    همکار عزیز مشکل از تولید کننده ى جوجه یکروزه و یا مرغدار گوشتى نیست مشکل از ١- زیاده طلبى شرکت هاى اجداد که با تولید و فروش بیش از اندازه جوجه مادر باعث این مصیبت شده اند
    ٢- کمبود خوراک که آن هم به علت عدم تخصیص ارز در یک مقطع بوده
    مى باشد که در هر دو مورد این مشکلات ناشى از مدیریت کلان است

    پاسخ...
  •  

    امیر گفت : ۹۹/۰۲/۲۷

    مرحبا اقا رضا بنده هم با نظر شما بسیار موافقم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com